ב.מ.וו סדרה 7ממחר (יום רביעי) ענף הרכב יפתח לייבוא מקביל. לראשונה בישראל מספר יבואנים יוכלו לייבא כלי רכב המיוצרים על ידי אותו יצרן. את היבוא ניתן יהיה לבצע באמצעות סוכן משנה ("דילר") של יצרן הרכב וזאת לעומת המצב עד כה בו ניתן היה לייבא רכב רק ישירות מהיצרן.


"מדובר באחת הרפורמות החשובות ביותר שבוצע בענף הרכב בשנים האחרונות". אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. לדבריו, על פי הערכות כלכלנים פתיחת ענף הרכב ליבוא מקביל צפויה לחסוך לציבור בין 500 מיליון ל-1.2 מיליארד שקל לשנה. "מדובר בחיסכון הנובע מהצמצום הצפוי ברווחי היבואנים". אמר כץ.

השר עוד גילה כי בימים האחרונים פנו לאגף הרכב במשרדו מספר יזמים ויבואנים חדשים אשר הביעו את רצונם בקבלת היתר ליבוא מקביל של כלי רכב לישראל. חלק מיזמים אלה גילו עניין רב גם ביבוא מכוניות שמיוצרות בארצות הברית. לדבריו, הוא הנחה את מנהל אגף הרכב במשרדו, אבנר פלור לסייע ככל שיידרש ליבואנים חדשים המבקשים להיכנס לענף ולפעול להסרת חסמים אפשריים גם מול יצרני הרכב בעולם.

היבוא המקביל התאפשר לאחר שהשר כץ אישר לפני מספר ימים את הוראות הנוהל של צו הפיקוח על מצרכים ושירותים המתיר יבוא מקביל של רכב. צו שמאוחר יותר אושר גם על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת.