אתמול השיקה ניסאן ניסאן פאטרול חדש לגמרי באבו דאבי, דור שביעי לאגדת השטח שמקורותיה החלו בשנות ה-50', עוד לפני טויוטה לנד-קרוזר המקורי; כפי שדיווחנו לכם בעבר ואף חשפנו תמונות ראשונות, אכן מדובר ברכב חדש לגמרי, מתחרה ישיר בטויוטה לנד-קרוזר V8. בדומה לתהליך שעבר על טויוטה עם הלנד קרוזר דנן, קרי: עידון, ליטוש ותוספות פינוק למיניהן, כך הופך גם הפאטרול החדש מרכב קשוח וקרבי למראה למשהו מעוגל, עדין ו'יאפי' יותר. אבולוציה טבעית, לטוב ולרע... למרות זאת, טוענים בניסאן שהפאטרול החדש לא איבד מיכולותיו המרשימות בשטח.

עיצוב הפנים הכל-חדש מרווח יותר, מפואר יותר ועם חומרים איכותיים מבעבר. בניסאן מדווחים על מערכת מיזוג חדשנית הכוללת "מאווררי וילון" בשפת ניסאן, קרי פתחי אוורור צרים המזרימים אוויר במורד חלונות הצד. שיטה זו, לדברי ניסאן, תורמת לקירור יעיל יותר, מאפשרת חלוקת אקלים יעילה יותר ברכב ומקררת/מחממת מהר יותר ממערכות מוכרות. עוד פינוק בפאטרול מהווה מקרר אינטגראלי קטן הממוקם בין המושבים הקדמיים הניתן לגישה גם משורת המושבים השנייה ובתוכו ניתן לאכסן 6 בקבוקים בנפח 600 סמ"ק כ"א.

הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות מערכת הנעה כפולה חדשה – לדברי ניסאן – מבוקרת אלקטרונית, תיבה אוטומטית בעלת 7 מהירויות ומנוע V8 "חדש", אבל לא היינו חותמים על זה, אלא אם הכוונה היתה "חדש בפאטרול"... מדובר ב-V8 הזרקה ישירה המוכר מדגמי ה-SUV הגדולים של ניסאן המשווקים בארה"ב, בנפח 5.6 ליטר המייצר כאן 400 כוח-סוס ו-50 קג"מ מרביים. בכך הופך הפאטרול החדש לחזק בקטגוריה. בהמשך תוצענה יחידות כוח נוספות, ככל הנראה עוד V8 בנזין וטורבו-דיזל אחד או שניים.

בניסאן טוענים שהפלטפורמה חדשה לגמרי והודות לכך מוצע בפאטרול החדש מרווח פנים משופר, עם תוספת של 10 ס"מ לרגליים בשורת המושבים השנייה ו"מרווח משופר" מבלי לדווח בכמה בדיוק, של שורת המושבים השלישית. הסרנים החיים המיתולוגיים (ארכאיים?...) פינו מקומם למתלים נפרדים שאמורים להציע שיפור דרמטי באיכות ונוחות הנסיעה ביחס לבסיס הקשוח שמוצע בניסאן פאטרול היוצא. מערכת בלמים חדשה, הכוללת בין היתר דיסקים קדמיים גדולי קוטר (358 מ"מ), אמורה להציע ביצועי בלימה "הטובים בקטגוריה". לרשות הנהג בחירה בלחיצת כפתור בין 4 מצבי הנעה כפולה: כביש, חול, סלעים ושלג.
המרכב החדש מציע מערכות עזר דוגמת מערכת לריסון זוויות מרכב בפניות, מערכת עזרה בזינוק בעליה, בקרת ירידה במורד ועוד. זו האחרונה מאפשרת ירידה במהירות זחילה – אוטומטית לגמרי – של 4 קמ"ש במצב Lo ו-7 קמ"ש במצב Hi. הניסאן פאטרול החדש מצויד גם במערכת בקרת לחצי אוויר בגלגלים המתריעה בפני איבוד אוויר באמצעות סימון מעל לצג וצפצוף בצופר. אבזור הבטיחות הסטנדרטי כולל 6 כריות אוויר.

בניסאן טרם פרסמו כל פרטים לגבי מחירים או תחילת שיווק. נמשיך לעדכן.