כבר קשה לנחש האם מדובר בדליפה מכוונת או בפאשלה, אבל זמן קצר לאחר שהחלו להופיע פרטים ראשונים ברשת אודות גרסת הקבריולה של ה-E-קלאס החדשה, חשפה מרצדס פרטים מלאים ותמונות. המרצדס E-קלאס קבריולה נחשפה אתמול באופן וירטואלי אך רשמי, לקראת חשיפה מלאה בפני הציבור המתוכננת ל-11 בינואר, במסגרת תערוכת הרכב של דטרויט.

ה- E-קלאס קבריולה תחליף רשמית עם תחילת שיווקה במרץ 2010 את ה-CLK קבריולה, שייצורה מופסק בימים אלו. הקבריולה המצודדת בעלת ארבעת המושבים תשלים את היצע הגרסאות של סדרה E החדשה, מצטרפת לסדאן, לקופה ולסטיישן. הקבריולה מתבססת בכבדות על הקופה, ואם תרצו – מדובר בגרסה נטולת-גג שלה; הממדים זהים: האורך הוא 470 ס"מ, הרוחב 179 והגובה 140 ס"מ. ב-E-קבריולה הגג עשוי בד ולדברי מרצדס מציע רמות בידוד חסרות תקדים בפני רעשים וטמפרטורה. הוא מתיימר להיעלם בלחיצת כפתור, תוך 20 שניות אל תא ייעודי מאחורי המושבים האחוריים וניתן לתפעלו גם תוך כדי נסיעה, במהירויות עד 40 קמ"ש. לגג המתקפל תג מחיר בדמות מקום בתא המטען, כאשר במצב פתוח הוא יותיר 90 ליטר נפח מטען בלבד, מצב ההופך לסביר יותר כאשר הגג סגור – אז יוותר מקום ל-300 ליטר מטען.

ב-E-קבריולה החדשה מציגה מרצדס לראשונה מערכת ייחודית להקטנת רעשי רוח ומערבולות רוח בתוך תא הנוסעים, בעת נסיעה עם גג מופשל. המערכת – Aircap במרצדסית – נשענת על שני כנפונים/ספויילרים הממוקמים האחד במסגרת חלון החזית והשני בין המושבים מאחור והנשלפים ומכונסים אוטומטית, בהתאם למהירות הנסיעה והרוח. במקביל מזרימה מערכת הקירור/חימום אוויר חם/קר (בהתאם לדרישה, הרעיון הוא בעיקר לחימום) לכיוון הנוסעים, בין היתר דרך פתחים הממוקמים במשענות הראש. המערכת אמורה לאפשר נסיעה נעימה, שקטה וחמימה גם במזג אוויר קר ועם הגג מופשל.
כמובן שבענייני בטיחות לא חסכו כאן ובנוסף למערכות המוכרות מיתר גרסאות ה-E-קלאס מוצעות כאן קשתות הגנה המותקנות בתוך משענות הראש מאחור, הקופצות ממקומן תוך שבריר השניה ברגע שמערכות ההגנה מזהות סכנת התהפכות, להגן על ראשי הנוסעים.

היצע המנועים מוכר וכולל גרסת בסיס עם 204 כוח-סוס (דיזל – E 250 CDI), עוד דיזל עם 231 כוח-סוס (E 350 CDI), בנזין בסיסי עם 204 כוח-סוס אף הוא (E 250 CGI), בנזין עם 292 כוח-סוס (E 350 CGI) וגרסת העל (כרגע, טרם דובר על גרסת AMG פתוחה) עם 388 כוח-סוס, ה-E 500.

מרצדס טרם פרסמה מחירים.