ירוק, נקי, חשמלי, חסכוני, פוליטיקאי קורט; עזבו אתכם משטויות – מהירות תמיד הקסימה וככל הנראה תמשיך להקסים בני אנוש, והתחרות להשיג עוד ועוד מהירות ככל הנראה לא תיפסק לעולם. שיא המהירות היבשתי עומד כיום על 1,233.657 קמ"ש בדיוק – 763.035 מייל לשעה, באנגלית – והוא נקבע על-ידי טייס חיל האוויר הבריטי אנדי גרין לפני למעלה מ-12 שנה עם ה-SSC Thrust.

המטרה: 1,600 קמ
צילום: מנהל
לצד קבוצה בריטית שהתאגדה שוב סביב לאנדי גרין, הטייס שובר השיאים, במטרה לנפץ את שיאו ולהשיג 1,000 מייל לשעה, מתארגנת עתה במקביל קבוצה אוסטרלית בראשות רוסקו מק'גלסהאם לבניית הטיל שיבצע זאת קודם, כאשר לקבוצה גביע שיא המהירות היבשתי האוסטרלי בארון, עם 1,026 קמ"ש אותם קבעו כבר לפני כ-14 שנה. לקבוצה זה לא מספיק והם החליטו ללכת על שיא עולם.

למפלצת שתבצע זאת – הנמצאת כבר בשלבי בניה וניסוי – קוראים Aussie Invader R5; טיל על גלגלים, פשוטו כמשמעו, באורך למעלה מ-12 מטרים ובמשקל 8.5 טון שמנועים רקטיים אמורים להטיסו מעמידה ל-1,600 קמ"ש תוך 19 שניות (!!), הודות לכוח דחף בלתי נתפס העומד על כ-200,000 (!!) כוח-סוס, בתרגום חופשי. מק'גלסהאם טוען כי ניתן להשיג מהירות גבוהה עוד יותר, אך בשל מגבלת מהירות-סיבוב של הגלגלים שקבע לעצמו, מטעמי בטיחות, הוגבלו אלו ל-10,000 סל"ד.

הרכב אמנם אוסטרלי, אך השיא אמור להיקבע במדבר Black Rock בנבדה, ארה"ב כאשר תאריך טרם נקבע. למצוא מתנדב מטורף מספיק לשבת בדבר הזה זה עוד קל, בהשוואה לבעיה הלוגיסטית הקשה ביותר סביב לפרויקט, והיא שינוע למעלה מ-50 טון דלק סופר נפיץ, דליק ורגיש מסוג Hydrogen Peroxid שכיום מוצע רק בבלגיה או בסין.