גביראלה טרקוויני, בדרך לעוד לקוח מרוצהמחלקת הספורט של סיאט רשמה לעצמה עוד הצלחה בסדרת ה-WTCC, אליפות הועלם למכוניות תיור. בדיוק כמו ב-2008, קבוצת המפעל הרשמית של סיאט זכתה בתואר הכפול גם ב-2009, עם נצחונות הן באליפות הנהגים והן באליפות היצרנים.
האלוף החדש לשנת 2009 הוא גבריאֶלֶה טרקוויני האיטלקי הוותיק, כאשר גם סגנו שייך לקבוצת סיאט – איוואן מולר הצרפתי, אלוף 2008. השניים סיימו עונת מירוצים מותחת ודרמטית במיוחד כאשר התואר הוכרע רק במירוץ האחרון של הסבב האחרון, במקאו בסוף השבוע האחרון. בסופן של דבר היתה ידו של טרקוויני על העליונה על חודן של 4 נקודות, 127 לעומת 123. כל אחד מהשניים ניצח 3 פעמים במהלך העונה, שכללה 24 מירוצים ב-12 סבבים. דווקא מי שסיים שלישי בדירוג הסופי, אגוסטו פארפוס מברזיל (ב.מ.וו), צבר יותר נצחונות מכל אחד מהם, שישה במספר – אבל חוסר עקביות בשאר המקרים היה בעוכריו. לא פחות מ-10 נהגים שונים השיגו נצחונות במרוצת העונה – עדות לכך שהמתכון עובד.
גם בדירוג היצרנים התנהל קרב מותח עד הרגע האחרון, בין סיאט לב.מ.וו – ובסיום היתה ידה של סיאט על העליונה, שוב בפער קטן של 3 נקודות: 314 לעומת 311. שברולט, שהשיגה גם היא מנין יפה של 6 נצחונות העונה עם הקרוז החדשה, סיימה שלישית בדירוג היצרנים.
בנוסף לשני התארים הראשיים, אותם השיגה סיאט עם מכוניות לאון מונעות-דיזל (כמו בשנה שעברה), זכה עבורה גם טום קורונל בגביע הנהגים ה"עצמאיים" – מקום ראשון בין נהגי הקבוצות שאינן נתמכות על ידי היצרנים. קורונל נהג בלאון-בנזין.
יש לציין כי טרקוויני בן ה-47 הפך לאלוף העולם המוטורי המבוגר ביותר בהיסטוריה!