וולוו T6 רודסטר. קונספט מ-2005, מימים אופטימיים יותרוולוו השבדית ממשיכה להסב כאב ראש לפורד. למרות היותה "על המדף" כבר כשנה, עדיין לא הצליחו בפורד להיפטר מתפוח האדמה הלוהט, וזה עתה נאלצו סופרי האפונים של פורד לרשום הפסד של כחצי מיליארד דולר בגין וולוו ברבעון השלישי של 2009.
ההפסד הנקי של וולוו עומד על  427 מיליון דולר כואבים במיוחד, בעיקר לנוכח רווח של 290 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירות החברה ברבעון השלישי ירדו ב-31 אחוז בהשוואה לשנה שעברה, והסתכמו ב-7.1 מיליארד דולר.

ההודעה לעיתונות מנסה לשחרר צפירת הרגעה; לפי אנשי יחסי הציבור, יש מספר פרמטרים חיובים אשר החברה מצאה, המראים על כך שהיא הגיע לתחתית הירידה בביקוש למכוניותיה, ושההתאוששות הנה היא מעבר לפינה, גם אם הדרגתית.
אם נבחן את המספרים אכן נגלה שיש עליה קלה בביקוש לוולוו באסיה, בעיקר סין, לה מייצרת החברה גרסאות מיוחדות ועתה אזור זה מהווה את השוק השני בגודלו של החברה מבחינת מכירות, אולם אין שיפור ממשי במכירות ביתר העולם, כי אם ירידה.

למרות המסר המרגיע של אנשי יחסי הציבור, נשיא החברה והמנכ"ל אינו ממהר להרגיע. סטפן אודל גורס כי למרות היציבות היחסית, שיעורי הרווחיות לא ישתפרו. בתחום מכירות רכב ומשאיות חדשות החברה מצויה מתחת לתוכנית הרב שנתית שלה, ולכן תאלץ להתאים את העלויות לרמות הביקוש הנוכחיות, קרי: צמצום בייצור ואולי אף בהיקף העובדים.

נראה כי לא רק שינוי כיוון בעיצוב נחוץ לחברה, אלא שינוי מהותי יותר. האם הוולוו S60 החדשה תושיע? ימים יגידו.