כבר לפני כשנה וחצי סיפרנו לכם על תוכניות ה'קאמבק' של מלקוס; היצרנית ה-אקס-מזרח-גרמנייה לא ממש התחרתה בפרארי – או בכל מותג רכב אחר... – אבל בהחלט חיממה פינה קטנה בלבבות רבים מתושבי מזרח-גרמניה ד'שעתו. היצרנית המשפחתית הקטנה הציעה, כמעט כנגד כל הסיכויים, מכונית ספורט מקורית והתעקשה אף למכור למעלה מ-100 יחידות ממנה (על דלתות כנפי השחף ומרכב הפיברגלס שלה...) במשך עשור (1969-79).

עתה, לאחר שנים של שמועות וספקולציות, מציגה משפחת מלקוס בפרנקפורט את המלקוס המודרנית – המלקוס RS2000. הבסיס המכאני היא הלוטוס אליז, מכונית שזפ מלקוס, בנו של מייסד החברה מכיר היטב: הוא מתחרה בתוכה במסגרת מירוצים מקומים ואף מחזיק בקבוצת מרוצים על טהרת האליז. אבל, כמובן שרב השונה מהדומה ובמלקוס ביצעו עדכונים, שינויים והתאמות רבות בכדי למנוע עוד ואריאציה מעייפת של האליז ובין היתר הוחלפה כל מערכת המתלים במקורית מתוצרת עצמית מאלומיניום והמרכב עשוי פיברגלס קל-משקל. המנוע הוא כצפוי ה-1.8 ליטר 4-צילינדרי מתוצרת טויוטה ששופר על-ידי לוטוס, ומייצר כאן 270 כוח-סוס מרשימים. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים דרך גיר ידני עם 6 הילוכים. עם משקל עצמי נמוך של 950 ק"ג בלבד מסוגלת המלקוס RS2000 להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך כ-5.0 שניות.

המכונית המיוצרת בעבודת יד לא תיהפך ללהיט, בדיוק כמו ההשראה משנות ה-70'. הפעם הסיבה אינה האוירה הפוליטית או המצב הכלכלי/מדיני בתוכה חיה המלקוס; הגורם לכך שככל הנראה מתי מעט ירכשו אחת הוא המחיר: זה מתחיל ב-107,500 יורו ממש לא זולים; בכסף הזה תוכלו להניח עכוזכם על מושבי יצירות איכותיות ומוכרות דוגמת מרצדס SL500, מזראטי GT או פורשה 911 קאררה S קבריולה חדשות מהניילונים. זאת ועוד: המחיר (ההתחלתי...) של המלקוס הוא יותר מכפול ממחיר הגרסה היקרה ביותר של הלוטוס אליז...