יפה על 4, עם 4, ל-4. תבינו לבדהללויה. בשעה טובה זה קרה. "מכונית הספורט 4 דלתות האלגנטית ביותר בעולם". כך מגדירה אסטון מרטין את הראפיד, הסדאן החדשה שלה שנחשפת היום בפרנקפורט, ואתם יודעים מה? בהחלט בצדק (וזאת למרות שהקרב על התואר הזה לא קשה במיוחד – המתחרה היחידה הנוספת היא הפורשה פאנאמרה...). הראפיד היא פשוט נהדרת, אלגנטיות בהתגלמותה, בשונה לגמרי ממה שעוללו יצרני-יוקרה אחרים כאשר החליטו שהן חייבות סדאן בהיצע (פאנאמרה, כבר הזכרנו? ועכשיו כמובן גם הבוגאטי גליביה).
תזכורת: הראפיד הוצגה לראשונה כקונספט בתערוכת דטרויט 2006, ומאז עברו כמעט 4 שנים. זה פרק זמן ארוך (בין היתר בשל החלפת הבעלות של אסטון מרטין ב-2007), אבל לפחות לפי איך שנראית הראפיד הסדרתית, היה שווה לחכות. במהלך 2008 כבר החלו להופיע צילומי ריגול ואז גם החל תהליך חשיפה הדרגתי של גרסת הייצור עם עיבודי מחשב ותמונות רשמיות שטופטפו אט-אט. עכשיו, בשעה טובה, הגיע זמן החשיפה המיוחלת.
ומה אנו יכולים לחדש לכם? ובכן הראפיד, וזה לא מפתיע, מיועדת לארבעה נוסעים, אבל היא יכולה לאכלס רביעיית מבוגרים ברווחה ובנוחות (אבל עד שלא נבדוק בעצמנו אנחנו לא קונים את זה. רשמתם לפניכם, אסטון?). תא המטען לא ממש גדול, עם נפח של 301 ליטרים בלבד. עם זאת, הראפיד היא בעצם סדאן 5 דלתות, לא 4 – שימו לב לפתיחת הדלת האחורית – מה שמשפר את שימושיות תא המטען; וחוץ מזה, אפשר גם לקפל את המושבים האחוריים ואז נפח ההטענה עולה ל-750 ליטרים.
אבל אנו משערים שזוטות שכאלו אינן מה שיענין את הרוכשים הפוטנציאליים.
תשומת לב רבה הוקדשה לנוחות לפינוק כל הנוסעים. אלו שמאחור, למשל, נהנים ממושבים נפרדים עם מיזוג אישי לכל אחד מהם. ישמח אותם יותר מנוע ה-V12 בנפח 6.0 ל' שמפיק 470 כ"ס ויותר מ-60 קג"מ. נכון שאלו לא המספרים של הסופר-בראבוס שנחשפת היום גם היא בפרנקפורט, אבל איך אומרים? החיים זה לא 0 ל-300. יש לנו הרגשה שגם עם 470 כ"ס אפשר להסתדר איכשהו; הנתונים הרשמיים הם 0 ל-100 ב-5.3 שנ', ומהירות מרבית משוערת של 303 קמ"ש. התיבה היא אוטומטית רגילה עם 6 הילוכים.
המפרט המלא שפרסמה אסטון מגלה עוד כי החישוקים הם "20 עם צמיגי 245/40 מלפנים ו-295/35 מאחור. בסיס הגלגלים לא נמסר משום-מה אך האורך הכללי הוא 502 ס"מ, 29 ס"מ יותר מ-DB9 עליה מבוססת הראפיד. הגובה הוא רק 136 ס"מ, מה שתורם להופעה הנהדרת. המשקל עלה ב-190 ק"ג לעומת ה-DB9 ועומד על 1,950 ק"ג.
המיתלים אדפטיביים, ומציעים גם אפשרות בחירה במוד "ספורט" המקשיחו את פעולתם. את בקרת היציבות אפשר לנתק לגמרי אם מתנהגים באסרטיביות מספקת כלפי מתג הניתוק.
אסטון תתחיל למסור את הראפיד ללקוחות המאושרים בתחילת 2010. מחירים טרם נמסרו, אבל לנו זה ממילא לא ישנה הרבה...