כאשר רכב הפנאי הנמכר ביותר בישראל עומד בפני החלפה, יש לנו סיבה טובה להתרגש – אלא שהפעם ההתלהבות לא מרקיעת שחקים. הטויוטה לנדקרוזר שנחשף היום גורם לנו לזקוף גבה: מה, זה הכל?
לפחות על סמך בדיקה מהירה של ההודעה לעיתונות, אפשר היה בשקט להגדיר את הדגם החדש כמתיחת פנים. העיצוב אמנם חדש אך שומר על קשר מובהק ללנדקרוזר היוצא (ומוכרחים לומר, המראה החדש נראה מנופח, כבד וגמלוני יתר על המידה). הפלטפורמה נותרה אותה פלטפורמה – לפחות אפשר להתנחם בכך שנשארנו עם שלדת סולם וסרן אחורי חי – עם בסיס גלגלים זהה (אם כי האורך החיצוני צומצם במקצת). מוצעים אותם שני מנועים, דיזל 3.0 ל' ובנזין V6 בנפח 4.0 ל', עם הספקים מרביים שלא השתנו (ובמקרה של גרסת הדיזל, היחידה המשווקת אצלנו כיום, מדובר ב-173 כ"ס צנועים, מאד לא מרשים יחסית למנועי דיזל מודרניים).
מה בכל זאת חדש? ובכן די הרבה. שני המנועים עברו טיפול-נקיון כך שהם צורכים פחות דלק ופולטים 12% פחות CO2. צריכת הדלק הממוצעת של גרסת הדיזל השתפרה מ-11.1 ק"מ/ל' ל-12.3 ק"מ/ל' – הנתון הטוב ביותר בקטגוריה, לטענת טויוטה. שדרוג של ממש אמור להתחולל ביכולת השטח הודות להוספת שלל מערכות עזר: Multi Terrain Select המאפשרת לנהג לבחור בין ארבעה מצבים שונים של תגובת המנוע ואופי תגובת הבלמים בהתאם לסוגים שונים של קרקע, Multi Terrain Monitor (בסיוע 4 מצלמות המקנות תמונה היקפית), תצוגת זוית היגוי, ובקרת זחילה (Crawl Control) לתנועה איטית מבוקרת בשטחים טכניים ללא מגע במצערת או בבלמים, עם אפשרות בחירה ב-5 מהירויות שונות.
המיתלים הקדמיים עברו תכנון מחודש ואילו אלו האחוריים – שם יש כאמור סרן חי – מקבלים Kinetic
Dynamic Suspension System או KDSS בקיצור. מערכת זו משנה את קשיחות מוטות הייצוב כדי לקבל פעולת מיתלים אופטימלית בכביש (שם נדרשת יותר יציבות) ובשטח (שם יש צורך במהלך מיתלים מוגדל). כאופציה אפשר לבחור במיתלים אדפטיביים (Adaptive Variable Suspension או AVS בקיצור) שכוללים גם בקרת גלגול, ומיתלי אוויר אחוריים עם איזון אוטומטי ואפשרות בחירת גובה. בתא הנוסעים השיפורים כוללים מושב מרכזי עם תחום הזזה של 135 מ"מ קדימה-אחורה (אשר מכפיל את מרווח הרגליים ליושבים בשורה השלישית) ופיצול שימושי יותר של 40-20-40, ומושבים אחוריים מתקפלים בנפרד עם אופציה להפעלה חשמלית בנגיעת כפתור. יש גם מתגים רב שימושיים על ההגה, חיבור USB לאמצעים חיצוניים, יחידת מיזוג נפרדת אחורית, וחלון אחורי הנפתח בנפרד לגישה נוחה לתא המטען גם במקום צפוף. מערכות התקשורת והשמע שופרו כמובן אף הן.
מן הסתם נלמד עוד במהלך התערוכה באמצעות נציגינו שכבר נמצאים בפרנקפורט.