לפני קצת יותר מחודש הראתה לנו פיז'ו טיזר מקדים של ה-RCZ, הקופה החדשה על בסיס ה-308. אז קיבלנו תמונות חשוכות ו/או חלקיות, ללא כל מידע טכני. עכשיו, כחודש לפני ההצגה הפומבית בתערוכת פרנקפורט מגיע תור חשיפה של ממש.
לגבי העיצוב אתם יכולים לשפוט בעצמכם. לטעמנו מדובר בהצלחה. יתכן כי פיז'ו כיוונה יותר מדי לאודי TT, אך התוצאה עדיין מרהיבה ובהחלט שומרת אמונים לקונספט מפרנקפורט 2007. ה-RCZ היא קופה 2+2, דהיינו זוג המושבים האחוריים צפופים ומיועדים לנוסעים מזדמנים ולא לנסיעות ארוכות של ממש; עם זאת טוענת פיז'ו כי מבנה הגג, עם הבועה הכפולה (בה ניתן להבחין היטב בצילומים מזווית אחורית) – פרט עיצובי לא פשוט לייצור שנשמר מהקונספט – מעניק מרחב ראש טוב גם ליושבים מאחור. בצד הטכני מספרת לנו ההודעה לעיתונות כי המיתלים הונמכו ב-20 מ"מ וכי מרכז הכובד נמוך ב-40 מ"מ, יחסית לפלטפורמת ה-308 הבסיסית; בנוסף, הורחבו מפשקי הגלגלים ב-54 מ"מ מלפנים ו-72 מ"מ מאחור.
ה-RCZ תוצע עם שלושה מנועים כאשר תצא לשוק (מה שיקרה, אגב, רק בקיץ של השנה הבאה): 1.6 ל' טורבו עם 156 או 200 כ"ס, ודיזל 2.0 ל' עם 163 כ"ס. כל המנועים מקבלים תיבות 6 הילוכים ידניות, כאשר מנוע הבנזין הקטן הוא היחיד שיוצע גם עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים. הביצועים בגרסת ה-200 כ"ס מכובדים אך לא מרטיטים, עם נתון 0 ל-100 של 7.6 שניות; אך זה מגיע בצירוף צריכת דלק מוצהרת מרשימה של כ-14 ק"מ לליטר ופליטת CO2 מרשימה לא פחות של 165 גרם/ק"מ. מנוע הדיזל יפלוט רק 139 גרם CO2 לכל ק"מ – לא שזה מעניין מישהו אצלנו.
מפרט מלא לא פורסם עדיין כך שאין בידינו נתוני משקל – לאור נתון ה-0 ל-100 המופיע לעיל אפשר להניח כי אינו נמוך במיוחד – אך הממדים החשובים הם אורך 4.29 מ', רוחב 1.845 מ' וגובה 1.36 מ', כאשר בסיס הגלגלים לא שונה לעומת ה-308 הרגילה ועומד על 2.61 מ'.