האמר, עדיין במים עמוקיםרדיו סין הממלכתי דיווח בשבוע שעבר כי רשות התכנון הכלכלי הבכירה במדינה, NDRC (ראשי תיבות של National Development and Reform Commission) מתנגדת לעסקת הרכישה של האמר מידי ג'נרל-מוטורס על ידי חברה סינית. חברת Tengzhong Sichuan, המתמחה בייצור ציוד מכני הנדסי כבד, מעונינת לרכוש את מותג-השטח היוקרתי וכבר נמצאת במו"מ מתקדם בענין – אבל מתברר כי הרשויות הסיניות מתנגדות. הסיבה? לדעת הרשות המדוברת, לחברת טנגז'ונג חסרים ידע ונסיון הכרחיים כדי לנהל עסק כמו האמר. בנוסף, רכבי האמר הבזבזניים והמזהמים אינם עולים בקנה אחד עם המדיניות הסינית המוצהרת, אשר תומכת בקידום כלי רכב חסכוניים ויעילים.
ג'נרל-מוטורס פרסמה בתגובה הודעה בה היא מצהירה כי הדיווחים ברדיו הסיני לא היו פרסום רשמי מטעם ממשלת סין, וכי הם בדקו את הנושא ומדובר בחוות דעת אישית של עיתונאי מקומי.
השלמת העסקה תלויה באישור מספר גורמים רשמיים בסין, כמו גם בארה"ב – והיא כלל אינה מובנת מאליה. בין היתר, במצב השוק העולמי והלכי-הרוח הנוכחיים, מכירות האמר נמצאות בשפל ללא תקדים ובהחט לא ברור אם לחברה כמו טנגז'ונג – שעד היום לא עסקה כלל בייצור כלי רכב לשוק הפרטי – יש בכלל יכולת להפוך את הקערה על פיה ולהביא להתאוששות האמר.