וולנטינו רוסי, למי שבילה על המאדים בשנים האחרונות, הוא מרוכבי ה-GP (ליגת מירוצי האופנועים-במסלול הבכירה) המצליחים בכל הזמנים, ועם 8 תארי אליפות (!) באמתחתו הוא לבטח מהמוכשרים והטובים שבהם. רוסי האיטלקי הוא בן 30 בלבד אך מהספורטאים בעלי השכר הגבוה ביותר; בשנת 2007 לבדה הרוויח למעלה מ-34 מיליון דולר.
את כינויו – אחד מני רבים – "הדוקטור", קיבל לאחר שעלה לקטגוריה הבכירה במירוצי ה-GP, ה-500 סמ"ק. בניגוד לרכיבתו הפרועה, אמיצה ולעיתים שלוחת רסן בקטגוריות הנמוכות יותר, שם התחיל – 125 ו-250 סמ"ק – בקטגוריה הבכירה הפך קר, שקול ואנליטי בהרבה, ומכאן הכינוי שהודבק לו על-ידי מליוני מעריציו. רוסי עצמו, אגב, מייחס את הכינוי למשמעות התואר דוקטור באיטליה, שלאו דווקא קשור ברפואה אלא ניתן לא פעם לאדם בכיר, מכובד ובעל דרגה בכירה.
הסבב האחרון של ה-GP בקטלוניה הסתיים במאבק מרתק בין צמד הימאהות של רוסי ולורנזו. הקרב הלוהט הזה, שהסתיים עם רוסי בצמרת ולורנזו שני, היה רקע אידיאלי לגרסה החדשה שימאהה-אירופה הציגה למחרת ל-YZF-R125, אופנוע הסופר-ספורט הסקסי לנוער.
למעשה, אולי 'גרסה' יהיה תיאור מוגזם מדי, כי בפועל לא מדובר יותר מאשר סכמת צביעה חדשה, הזהה לגמרי לזו של ה'דוקטור'. צבעי הכחול-לבן, המספר 46 והלוגו של פיאט – כולם שם במקומם הנכון והמדויק.
רוסי עצמו, כאמור – אליל באירופה ובאיטליה בפרט, נראה משועשע מההזדמנות לקדם אופנוע 'בדמותו' עבור בני הנוער.
המחיר באירופה עומד על 4,390 אירו – 200 אירו יותר מאשר לגרסה הרגילה.
אצלנו? הימאהה YZF-R125 מיובא לארץ, אך עוד לא ברור אם היבואן המקומי יצליח להניח ידו על כמה מגרסאות 'רוסי' המדוברות.

לאתר פול גז לחצו כאן