ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב שפשטה רגל, מוכרת בהדרגה את כל המותגים שלה. לאחר שדיווחה על חברה סינית שתרכוש את מותג הג'יפים האמר במחיר מציאה של כ-500 מיליון דולר (הערכת שווי קודמת עמדה על בין 2 ל-3 מיליארד דולר) וסיכמה על מכירה של אופל לתאגיד חלפים קנדי, הגיעה היום התור של המותג השוודי של החברה - סאאב.
לחברה השוודית יש שלוש חברות שמתחרות ביניהן על רכישתה כשאחת מהם היא יצרנית הרכב הסינית BAIC (קיצור של Beijing Automotive Industry of china), החברה היתה בין החברות שניסו לרכוש את מותג אופל.
בינתיים, בפשיטת רגל של יצרנית רכב אמריקנית אחרת - יצרנית המכוניות האיטלקית, פיאט, הודיעה כי לא תיסוג מהמיזוג עם פושטת הרגל, קרייזלר, למרות החלטת בית המשפט העליוןם בארה"ב לדחות את העסקה. לפיאט שמורה האופציה לסגת מהעסקה, במידה והיא לא תאושר עד ה-15 ליוני.בפסיקה שהתקבלה אתמול (ב') בלילה החליט בית המשפט העליון לדחות את המכירה של היצרנית השלישית בארה"ב לחברה האיטלקית.קרייזלר טענה בבית המשפט כי עיכוב מימוש המיזוג עם פיאט גורם להפסדים של 100 מיליון דולר ליום.
שלוש קרנות פנסיה מאינדיאנה הן אלה שתובעות את עיכוב העיסקה מאחר וקרייזלר חייבת לקרנות שלהן מיליארדי דולרים.
פיאט מגיעה לעסקת המיזוג כשהיא מציעה שימוש בטכנולוגיה שלה לייצור כי רכב עם מנועים קטנים כשהיא לא מציעה כסף במזומן לרכישת החברה. המיזוג בין שתי החברות קיבל כבר ממזמן את ברכתו של ממשל אובמה.