מספק מקורות, ביניהם ערוץ טלביזיה גרמני ואתר Automotive news, מדווחים היום כי הושג הסכם בין ג'נרל-מוטורס וקבוצה בהנהגת ענקית החלפים הקנדית מאגנה, להעברת השליטה באופל – כפוף לאישור ממשלת גרמניה. מאגנה, שהיא בין היתר גם חברת-האם של מאגנה-שטייר האוסטרית, משתפת פעולה בעסקה זו עם בנק ממשלתי רוסי ויצרנית הרכב הרוסית GAZ, כפי שדיווחנו לא מכבר. בשבוע האחרון נערך סבב שיחות קדחתני בין GM, ממשלת גרמניה והגורמים השונים המעוניינים ברכישת אופל. המטרה היתה לנסות ולהגיע להסכם לפני ש-GM עצמה תאלץ להכריז על הליך "פרק 11" המקביל לפשיטת-רגל, מה שככל הנראה יתרחש ביום ב' הקרוב; ממשלת גרמניה לא היתה שבעת רצון מההצעות שהגישו שתי המועמדות המובילות לרכישת אופל, קבוצת מאגנה ופיאט, שלחה אותן למקצה שיפורים – ואתמול התברר כי פיאט ויתרה על קיום פגישה נוספת קריטית עם נציגי הממשל הגרמני. יו"ר פיאט סרג'יו מרקיונה מסר היום כי פיאט עדיין מעוניינת ברכישת אופל, מהלך שיהפוך אותה לקונצרן הרכב השני בגודלו באירופה – אך עם זאת הביע הפתעה ודאגה ממידע פיננסי חשוב שהתגלה מוקדם יותר השבוע במהלך סבב השיחות שנערכו בברלין מול ממשלת גרמניה, לבחינת הצעות המתמודדים ומו"מ עליהן. בין היתר התברר כי מי שתזכה באופל תדרש לספק מימון-ביניים מיידי לאופל בשיעור של כמיליארד וחצי אירו. "עובדות פיננסיות ומידע שלא נמסרו לנו קודם לכן, ואשר הינם בעלי חשיבות רבה, צצו רק עכשיו והותירו אותנו תמהים", אמר מרקיונה. "פיאט לא זכתה לגישה מלאה למידע הפיננסי אודות מצבה של אופל, מידע שבלעדיו לא ניתן לגבש הצעת מיזוג שתהיה הוגנת הן ל-GM כמוכר והן לנו כקונה". עוד אמר מרקיונה כי בשל אופי-החירום של המהלך כולו, פיאט לא יכולה להרשות לעצמה לקחת "סיכונים ראוותניים". לא הגיוני, הוסיף, לצפות מפיאט לספק מימון לחברה אשר מצבה הפיננסי המלא אינו ידוע.
יש לציין כי גם מאגנה לא היתה שבעת רצון מדרישות הממשלה הגרמנית, למרות שכבר מוקדם יותר השבוע דווח כי היא המועמדת המועדפת. כמו כן, בראיון ביום ה' בערב אמר יו"ר מאגנה כי הוא פתוח לשיתוף פעולה עם פיאט – או יצרן אירופי אחר – בענין אופל, אם כי כרגע לא נראה שיהיה בכך צורך, ונראה כי נמצאה הדרך לסגירת עסקת אופל. שני הגורמים האחרים שהיו מעוניינים באופל, חברת האחזקות הבלגית RHJ ו-Beijing Automotive הסינית.
הערב אמורות היו להתקיים פגישות נוספות בברלין בין נציגי הגורמים המעורבים שרק אחריהן נדע אם אכן אושרה העסקה בין GM לקבוצת מאגנה – ומהם פרטיה. לפי Automotive News, המסגרת הכללית כבר קיימת ומסוכמת: מסמך-הסכמה הכולל בין היתר את אותו מימון ביניים לאופל בשיעור 1.5 מיליארד אירו, וכן פתרון להגנה על אופל מפני נושים במידה ו-GM אכן תפנה להליך פשיטת רגל בתחילת השבוע. העסקה כוללת גם את ווקסהול הבריטית.