עברה כמעט שנה מאז הציגה לראשונה טריומף את הט'אנדרבירד 1600 החדש בכנס סוכנים. מעט מאד פרטים פורסמו באירוע; למעט 3 תמונות סטודיו (משעממות), לא הפיצה החברה כל תמונות נוספות. זה עתה חשפה החברה את האופנוע באופן מלא, פרסמה את המפרט וגם גלריה נאה.

הט'אנדרבירד הוא ניסיון נוסף של טריומף לנגוס נתח מהשוק הצפון אמריקאי אחרי הכישלון שנחלה עם ה'רוקט 3'. אותה מפלצת עם מנוע 2.3 ל' ו-3 צילינדרים הייתה, ככל הנראה, חריגה מדי גם ללקוח האמריקאי. לאופנוע אמנם היה מומנט של משאית קטנה וגם משקל לא מבוטל, אבל זה לא עבד ורק במספר שווקים אירופאים הוא זכה להצלחה בינונית ביותר ולא מעבר.

בניסיון הנוכחי האמור עם הט'אנדרבירד, הולכת טריומף על קו הרבה יותר 'מיינסטרים'. המנוע אמנם טווין מקבילי, ולא וי-טווין כמקובל אצל קרוזרים טהורי גזע (ואמריקאים...), אבל הנפח, 1,597 סמ"ק, לא חריג או צפוי לעורר התנגדות. הוא מקורר נוזל וכמובן מוזרק, ויש גם מערכת הפליטה 2-1-2 מרשימה למדי – ראו בגלריה המצורפת. התמסורת כוללת 6 הילוכים, ואילו ההנעה הסופית – על ידי רצועה.

השלדה עשויה צינורות פלדה, ואילו בולמי ה-Showa מאפשרים מהלך גלגל בהחלט סביר ביחס לאופנועים מסוגו (120 מ"מ מלפנים ו-95 מ"מ מאחור). בנוסף, לאור העובדה שהוא מצויד בחישוק "17 מאחור ו-"19 מלפנים (עם צמד דיסקים על הקדמי; דיסק בודד על האחורי), כנראה שהקאסטום הזה אפילו מתנהג לא רע יחסית. המשקל עומד על 308 ק"ג (יבש). הפעם אנחנו מהמרים שלטריומף ילך טוב יותר בשוק האמריקאי. שיהיה בהצלחה.


למגזין פול גז לחצו כאן