קפריסין זכתה לארח את ה-WRC מ-2000 ועד 2006, וזכתה לביקורות מעורבות מצד הנהגים והקבוצות. השנה חזר האי הים-תיכוני לתמונה וכמעט מיד ייצר מחלוקות חדשות, הפעם עקב היותו הראלי הראשון מזה יותר מעשור, בו יתחרו הנהגים על שני משטחים שונים – אספלט ועפר. הדבר תואם לתקנות החדשות של ה-FIA, אך החלטה נוספת כמעט וטרפה את הקלפים מחדש – בכדי לחסוך בעלויות נקבע כי הנהגים ישתמשו בצמיגי העפר של פירלי גם ביום הראשון, בו ינהגו דווקא על... אספלט. החשש של הנהגים מהסידור נבע לא רק מהמחסור הצפוי באחיזה אלא גם מאי הוודאות בנוגע לעמידות צמיגי העפר על האספלט, אך שבוע שכלל מאות קילומטרים של אימונים לפני הראלי הפיג במעט את החששות על הצמיגים – והשאיר מקום לחששות מצד קבוצת פורד ביחס לביצועים של אשף האספלט לואב ביום הראשון של התחרות.

לואב, מלכלך את הצביעה החדשה של הסיטרואן שלו

והחששות היו מוצדקים, כרגיל. לואב הגיע לראלי חדור מוטיבציה לנצחון, לא רק בכדי לשפר עוד יותר את מעמדו בראשות הטבלה, אלא גם על מנת לסגור 50 ניצחונות ב-WRC – 20 יותר מגרונהולם שפרש בסוף עונת 2007. לואב גם ניצח בקפריסין ב-2004, 2005 ו-2006, כך שהוא נכנס ליום הראשון של התחרות כפייבוריט של כולם.

אבל אפילו הוא חשש מעט מהשינוי. גם בדיקות הצמיגים לא הניחו את דעתו והוא חשש מחסרון עקב היותו ראשון על הכביש: "המטרה שלנו תהיה ליצור הובלה משכנעת כמה שאפשר עוד ביום הראשון, בכדי לא להפגע יותר מדי מ'ניקוי' השבילים ביום השני", הוא אמר – ועשה.

לואב תקף מהרגע הראשון, מגדיל את ההובלה שלו לאורך כל היום. באופן מפתיע הוא וסורדו השתמשו בצמיגים שחוקים על האספלט, כשהם מוותרים על החלפתם בצמיגים חדשים ורק דואגים לבצע החלפות אחורה-קדימה בכדי לשמור על רמת שחיקה אחידה. הצמיגים המשומשים עשו את העבודה, מסתבר, כי בסוף היום הייתה ההובלה של לואב יותר מ-40 שניות לעומת סורדו, ויותר מדקה ביחס להירבונן. נהגה של פורד היה מאוד מאוכזב מביצועיו ומהסט-אפ של מכוניתו, ובעיקר מהעובדה שלא ידע לנצל את השיפור באחיזה על אספלט של צמיגי העפר כשהם הופכים לסליקסים, כפי שידע לואב.

היום השני החל בשיפור משמעותי עבור הירבונן ולאטוולה, אשר ניצחו את זוג הסיטרואנים בסטייג' הראשון של היום. אבל בסטייג' הבא החליק לאטוולה לתוך תעלה ואיבד כ-20 דקות. הירבונן, לעומתו, תפס את המקום השני ושמר עליו עד סוף היום, כשהוא אפילו מצליח להתקרב מעט ללואב בזכות בעיות בלמים אצל האלוף הצרפתי.

היום השלישי הסתיים באותו האופן – לואב בראש, הירבונן שני – לאחר שהצליח לצמצם את הפער לפחות מחצי דקה. שלישי סיים פטר סולברג המאושר, עם קסארה פרטית בת 8 שנים, לאחר שקבע את הזמן המהיר ביותר בכמה סטייג'ים. ביום הראשון הוא לא הצליח לייצר קצב ראוי ואף טען שלא ינסה לעקוף את דני סורדו שהיה ממוקם כמעט שתי דקות לפניו, אך שינוי תנאי הקרקע ביום השני הציב אותו בעמדה מצוינת לאיים על המקום השלישי של סורדו, והוא אכן עקף את הנהג הספרדי סטייג' אחד לסיום הראלי.

סבסטיאן אוגייר הצעיר מקבוצת סיטרואן-ג'וניור היה ממוקם חמישי אך התרסק אל מחוץ לתחרות 200 מטרים מקו הסיום. את המקום החמישי תפס אז מתיו וילסון מסטובארט-פורד. חברו לקבוצה, הנינג סולברג, פספס את כל היום הראשון לאחר שתאונה עם טנדר שסטה לכיוונו בחדות בדרך לסטייג' הראשון חיסלה לו את הרכב ואת הסיכויים לנקודות.

בן קבוצתו של אוגייר, קונראד ראוטנבך, סיים שישי, והחבר הנוסף לקבוצת הצעירים של סיטרואן, יבגני נוביקוב בן ה-18, החליק מהמקום השביעי בתחילת היום השלישי ויצא מהתחרות, כך שמקום זה נשמר לפדריקו ווילאגרה, כשחאליד אל-קאסימי מקבוצת פורד סוגר את טבלת הנקודות.

סיטרואן עברה מתיחת פנים בדרכה לקפריסין – הקבוצה קיבלה לא רק שם חדש ("סיטרואן רייסינג"), אלא גם את הלוגו החדש של סיטרואן, ביחד עם צביעה תואמת. אפשר גם לומר שכל זה היה לכבוד ניצחונו ה-50 במספר של לואב, והשלישי ברצף בעונה. הוא וסיטרואן הולכים ומתרחקים משאר הטבלה, ולפחות בינתיים נראה כי עונה זו הולכת להיות אפילו יותר חד-צדדית מקודמתה.

נתראה בראלי הבא – 2-5 באפריל, בפורטוגל.


דירוג ראלי קפריסין:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 4:50:34.7 (10 נק')
2. מיקו הירבונן (פורד) – 27.2+ (8 נק')
3. פטר סולברג (סיטרואן קסארה פרטית) 1:49.4+ (6 נק')
4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 2:26.3+ (5 נק')
5. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) 6:41.0+ (4 נק')
6. קונראד ראוטנבך (סיטרואן-ג'וניור) 11:11.9+ (3 נק')
7. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד)13:18.5+ (2 נק')

8. חאליד אל-קאסימי (פורד) 13:44.1+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 3 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 30 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד) – 22 נק'
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 17 נק'
4. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 10 נק'

5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 9 נק'

6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 8 נק'
7. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 6 נק'
8. כריס אטקינסון (סיטרואן-ג'וניור) – 4 נק'

דירוג קבוצות אחרי 3 מרוצים:

1. סיטרואן48 נק'

2. פורד32 נק'
3. סטובארט-פורד22 נק'
4. סיטרואן ג'וניור – 11 נק'