כמו יצרני רכב רבים אחרים, גם אופל במצב לא טוב. ב-2008 הפסידה אופל 1.6 מיליארד דולר, ובעקבות ההכרזה השבוע על תוצאותיה העסקיות של GM העגומות של GM ב-2008 הודיע הקונצרן על כוונה לביצע ארגון-מחדש בהיקף נרחב באופל. ביום חמישי כבר הפגינו עובדי אופל כנגד צעדי ההתייעלות הצפויים – ושלשום (יום ו') החליטה הנהלת GM על מהות הארגון מחדש, במסגרתו תווצר יישות חדשה אשר תכלול את אופל ואת מקבילתה הבריטית, ווקסהול. GM תשמור ככל הנראה על נתח שולט בחברה החדשה אך תאפשר למשקיעים חיצוניים לרכוש בין רבע למחצית מהבעלות.
הנהלת GM-אירופה וחבר המנהלים המפקח של אופל הסכימו אתמול על תכנית ארוכת-טווח לשיקום אופל. תכנית זו כוללת השקעה של 3 מיליאד אירו מצד GM, צעדי התיעלות שיחסכו 1.2 מיליארד דולר, ותמיכה מצד ממשלות גרמניה, בריטניה וספרד – שם ממוקמים מפעלי ייצור של אופל/ווקסהול – בשיעור כולל של 3.3 מיליארד דולר, בדמות ערבויות להלוואות וכדומה. הכוונה היא להציל כמה שיותר מקומות עבודה ולמנוע סגירת מפעלים ופיטורים המוניים. ההפרדה החלקית של אופל מ-GM והכנסת הבעלות החיצונית נועדה להגביר את בטחון הממשלות המעורבות במימון שהן נדרשות לספק ולהפחתת החשש כי המימון ינחת בקופת GM הריקה ויאבד שם בסופו של דבר. אופל, תחת הסידור החדש, צריכה להיות מסוגלת לשרוד גם אם GM עצמה תגיע לפשיטת רגל.
עיקר פעילות אופל מרוכזת בגרמניה, ושם כבר הכריזה הממשלה כי היא שוקלת בחיוב סיוע להצלת אופל וכי צעד כזה תואם את העדפת רוב הציבור.
עיתון כלכלי גרמני דיווח בשבוע שעבר כי דיימלר, חברת האם של מרצדס, הביעה ענין ברכישת אחד ממפעלי אופל בגרמניה, אך דוברת דיימלר הודיעה כי דיימלר אינה מעוניינת ברכישת המפעל או כל חלק אחר מאופל.
ב-2008 מכרה אופל יחד עם ווקסהול כ-1.5 מיליון מכוניות (רובן המכריע באירופה) – ירידה של 11% לעומת 2009. אופל/ווקסהול אחראיות יחד לכשני שליש מכלל מכירות GM באירופה, ושם ירדו המכירות ב-10% בכל 2008 וב-25% ברבעון האחרון לבדו. נתח השוק של אופל באירופה נמצא בתהליך הצטמקות הדרגתי ועקבי, מ-12.6% ב-1993 ועד 7.9% בלבד ב-2008. השקת האינסיניה, שנבחרה גם למכונית השנה האירופית של 2009, צפויה לשפר מעט את תדמית המותג. השוק הגרמני התאושש בחודש האחרון בעקבות תכנית ממשלתית לעידוד תעשיית הרכב, במסגרתה זוכה ב-2,500 אירו כל מי שיחליף רכב בן למעלה מ-9 שנים בחדש; אופל רשמה את חודש המכירות הטוב ביותר שלה מזה 5 שנים.

אופל אינסיניה זוכה בתואר מכונית השנה
דפי אופל בקטלוג אוטו