הפעם היו אלה עיתוני בריטניה שלא התאפקו וחשפו באתריהם, יום לפני הסרת האמברגו, את התמונות הראשונות של ה-200EX: מכונית "נסיונית" (כפי שמעידות האותיות EX, דהיינו Experimental), שתוצג בתערוכת ז'נבה ומבשרת על ה-RR4 – הרולס-רויס ה"קטנה" הקרובה שתצא לשוק בשנה הבאה (וכנראה תוצג בגרסת ייצור סופית בתערוכת פרנקפורט השנה). מכוניות EX קודמות של רולס-רויס בגלגולה הנוכחי הגיעו לייצור ללא שינויים של ממש: ה-100EX של 2004 הפכה לפאנטום דרופהד קופה, וה-101EX הפכה לפאנטום קופה. בעקבות שבירת האמברגו כבר הכריזה היום רולס-רויס רשמית על ה-200EX, עם ערכת עיתונות מלאה ותמונות בגודל מלא.
עוד הדלפה: רולס-רויס 200EX
צילום: מנהל
רולס-רויס קטנה? ענין יחסי, כמובן. אורכה של ה-200EX הוא 5.40 מ', שזה 43 ס"מ פחות משל הפאנטום; בסיס הגלגלים, 329.5 ס"מ, קצר ב-28 ס"מ. אבל זו עדיין מכונית ענקית שמגמדת ב.מ.וו סדרה 7 (שתרמה ל-200EX לא מעט מכלולים כגון מיתלים), מרצדס S-קלאס ושאר נציגות מקטגוריית הפאר. היא מצויידת כמו הפאנטום במנוע V12, אך מדובר במנוע חדש שרולס-רויס לא מרחיבה את הדיבור עליו. נפחו כ-6 ליטרים והוא פותח כנראה ממנוע ה-4.4 ל' V8-טורבו של ה-7 הנוכחית.
בקווי העיצוב אי אפשר לטעות – הקשר לפאנטום (ולמסורת של רולס-רויס) חד משמעי, כולל פרופורציית הגובה הניכרת ודלתות ה"התאבדות" האחוריות (שרולס-רויס מכנה Coach doors). חישוקי "20, שבדרך כלל אנו נוטים לייחס כשייכם למכונית התצוגה בלבד, נראים בהחלט במקום כאן ואפשר להניח כי זו גם תהיה מידתם בדגם הסדרתי. ולגבי תא-הנוסעים... נו, שפטו בעצמכם.