האופנה האחרונה של "סדאן-קופה" או כל ואריאציה אחרת של השעטנז כנראה שממשיכה להכות על ראשי מעצבי הרכב בימינו המושפעים מן הסתם ממחלקות השיווק. למען האמת, מסתבר שלקחת סדאן אפרורית – פאסאט או מרצדס סדרה E לדוגמא – ולעטוף אותה מחדש בעיצוב מושך, רמזים למשהו שהיא לא (קופה? ספורטיביות?), הסרת מקום אחד (4 מושבים נפרדים במקום 5 פרקטיים יותר) ושליחה מחדש את אולמות התצוגה – עובדת.

לאחר שגם אודי הצטרפה לאחרונה למשחק, עם ה-A7 המיועדת, היה זה רק עניין של זמן עד שגם ב.מ.וו תצטרף לחגיגה ועתה נחשפים תמונות ופרטים ראשונים של ה'קונספט 5 GT' שתושק רשמית במהלך תערוכת ז'נבה – "ה-CLS של ב.מ.וו".

בב.מ.וו "מסבירים" את הואריאציה הזו של סדרה 5 (עליה היא מתבססת) כ"סדאן-קופה גדולה עם 4 דלתות ותכונות של מכונית GT", קרי: הרבה פאר, דינאמיות משובחת ויכולת גמיעת מרחקים מעולה, במהירויות גבוהות.

הקונספט הארוך – 5 מטר – יושב על גלגלים גדולים עם חישוקי 21 אינץ' התורמים את שלהם לתנוחת הישיבה הגבוהה יחסית; בב.מ.וו רוצים לא רק למשוך רוכשי סדאן מסגמנט מתחרה, אלא גם קהל חובבי SUV ו-קרוסאוברים בקבוצות וגודל מחיר דומות.

למרות ארבעת מקומות הישיבה הנפרדים – Must בקטגוריה – מוצעות נקודות בונות לסעיף הפרקטיות בדמות תא מטען גדול. בתצורתו הרגילה הוא מכיל 430 ליטר מטען, היכולים לגדול לכדי 1,650 ליטרים ממש נדיבים – לאחר קיפול המושבים האחוריים (חשמלית, בלחיצת כפתור), אותם ניתן להזיז עד 10 ס"מ לפנים, ביחד או לחוד. לכך מתווספת דלת תא המטען המפוצלת, הניתנת לפתיחה כיחידה אחת או רק כחלון.

מקורות מתוך ב.מ.וו מאשרים כי בקרוב יגיע שלב הייצור, וכי המכונית המוצגת כאן קרובה בעיצובה לגרסה הסדרתית שככל הנראה תוצג עוד במהלך שנה זו.