לפני כמה חודשים סיפרנו על מכירת 200 משאיות חלוקה קלות של מרצדס ל-UPS - ענקית השילוח הבינלאומית - ועתה, בצל שמועות על עתידה המעורפל של וולוו, מודיעה החברה על מכירתן של ארבע משאיות אשפה היברידיות ראשונות.
לאחר ניסויים במשאיות ההיברידיות אשר החלו באפריל השנה, הגיעה המכירה הראשונה לאחת מחברות מחזור האשפה הגדולה בעולם, חברת Veolia Proprete, כאשר שני צמדי משאיות ימסרו לאתרי החברה בלונדון ובפריז לקראת אביב 2009. משאית האשפה מבוססת על סדרת המשאיות FE של החברה השבדית כאשר ההנעה מבוססת על שילוב של מנוע דיזל 7.0 ליטרים ומנוע חשמלי המנפק בשיא כוחו כ-160 כוח סוס אשר יכולים לעבוד במשולב או כל יחידת הנעה בפני עצמה. בבדיקות שנערכו למשאיות הושג שיפור של 15-20 אחוז בצריכת הדלק ובפליטת חלקיקים מזהמים.
יחידת ההנעה החשמלית יכולה אף לשמש מקור כוח לכלים חשמליים, כמעין גנארטור נייד, או בעת הצורך "להתחבר לקיר" באמצעות יחידת טעינה אשר תימסר עם המשאית ולמלא את המצברים. היה והמשאית תנצל אפשרות טעינה זו, צריכת הדלק תשתפר ב-15 אחוזים נוספים.
לא נמסר האם מדובר במכירה חד-פעמית או שמא תחילתה של מהפכה ירוקה בינות להררי האשפה. מה שבטוח הוא, שגם אם המשאיות הללו לא תחלפנה את משאיות הדיזל הרגילות, שילובן בציי משאיות ענק דוגמת חברת Veolia Proprete ודאי שיפחית את זיהום האוויר, רמת הרעש ואת צריכת הדלק.