הוולוו XC60 השיגה את הניקוד המקסימלי האפשרי בהגנה על מבוגריםעל המגאן כבר סיפרנו לכם, הנה כל שאר התוצאות שהתפרסמו היום, בסבב האחרון של NCAP לפי שיטת הדירוג הנוכחי
היום פרסם ארגון NCAP האירופי את התוצאות המלאות של סבב הבדיקות הטרי שבוצעו לאחרונה. על שתיים מהן כבר דיווחנו קודם לכן – הגולף IV והמגאן III זה עתה. זהו הסבב האחרון בו נקבע הדירוג לפי השיטה הנוכחית; כפי שסיפרנו לא מכבר, הסבב הבא כבר ידורג אחרת, עם ציון אחד כולל בו יובאו בחשבון כלל מרכיבי הבטיחות. בין היתר, על פי השיטה החדשה לא ניתן יהיה עוד להעניק ציון מירבי לרכב שאינו מצוייד במערכת בקרת יציבות אלקטרונית – שיטה שנהוגה כבר כיום במבחני הריסוק האוסטרליים, למשל; שם מוענקים לרכב שני ציונים שונים, עם ובלי בקרת יציבות (במידה והוא משווק עם שתי האופציות, כמובן).
הסבב הנוכחי (בו מכלילה NCAP את הגולף למרות שזו נבדקה קודם לכן) כלל 12 מכוניות, מהן השיגו 8 את הציון המירבי של 5 כוכבים בהגנה על מבוגרים. בין אלו יש לשים לב למכוניות הרלבנטיות עבורנו (במידה זו או אחרת) כמו אופל אינסיניה, אלפא מיטו, הונדה אקורד החדשה, וולוו XC60 וכמובן המגאן והגולף; עוד זוכות במלוא חמשת הכוכבים הן פורד פייסטה ופיז'ו 308 CC. על ההישג של המגאן, אשר זכתה לציון מירבי של 37 נקודות בהגנת מבוגרים, כבר סיפרנו לכם; אליה הצטרפה גם ה-XC60, שגם היא השיגה את מלוא 37 הנקודות.
לעומת זאת, הטנדר ריינג'ר מתוצרת פורד, אח תאום למאזדה BT50 המשווק אצלנו, השיג רק 2 כוכבי הגנה על מבוגרים, זאת בשל ציון גרוע במיוחד בריסוק הקדמי: רק 3 נקודות מתוך ה-16 האפשריות! גם הסאנדרו העממית של דאצ'יה/רנו, שנבחנה כמו הריינג'ר עם שתי כריות קדמיות בלבד, הסתפקה בציון נמוך של 3 כוכבים בלבד בהגנת מבוגרים, עם ציונים בינוניים הן בריסוק הקדמי והן בריסוק הצד. פרט להן, הקא הקטנה של פורד ו והואן של מרצדס, ויאנו, היו האחרות שלא השיגו 5 כוכבים והסתפקו ב-4. שתיהן אמנם נבחנו ללא כריות-וילון צידיות כך שממילא לא היו זכאיות ל-5 כוכבים, אך במקרה של הקא ציוניה לא היו מבריקים וספק אם תוספת כריות הוילון היתה משנה את הדירוג.

התוצאות המלאות:
אופל אינסיניה: מבוגרים 5 כוכבים, ילדים 4 כוכבים, הולכי רגל 2 כוכבים
אלפא מיטו: מבוגרים 5, ילדים 3, הולכי רגל 2
דאצ'יה סנדרו: מבוגרים 3, ילדים 4, הולכי רגל 1
הונדה אקורד: מבוגרים 5, ילדים 4, הולכי רגל 3
וולוו XC60: מבוגרים 5, ילדים 4, הולכי רגל 2
מרצדס ויאנו: מבוגרים 4, ילדים 4, הולכי רגל 2
פולקסווגן גולף IV: מבוגרים 5, ילדים 4, הולכי רגל 3
פורד פייסטה: מבוגרים 5, ילדים 4, הולכי רגל 3
פורד קא: מבוגרים 4, ילדים 3, הולכי רגל 2
פורד ריינג'ר: מבוגרים 2, ילדים 3, הולכי רגל 2
פיז'ו 308 CC: מבוגרים 5, ילדים 3, הולכי רגל 3
רנו מגאן III: מבוגרים 5, ילדים 4, הולכי רגל 2