ביום ב' הקרוב אמורה פורשה לחשוף רשמית את הסדאן החדשה, הפאנאמרה. אבל כפי שהפך כמעט לנורמה, אי-אלו שבועונים אירופיים לא התאפקו, שברו את האמברגו ופרסמו נתונים ותמונות לפני המועד (שבועונים מודפסים מקבלים את החומר לפני אתרי רשת, על מנת שיספיקו להכין את החומר להדפסה). זה התחיל שלשום בערב עם תמונה אחת קטנה באתר הולנדי פלוס פרטים טכניים, והמשיך אתמול עם עוד כמה תמונות באיכות טובה יותר. אז עכשיו יודעים איך היא נראית – יפה או לא, תחליטו לבד – ואנחנו גם יודעים מספר פרטים משמעותיים אודות הפאנאמרה.
חשיפה: פורשה פאנאמרה – תמונות ופרטים
צילום: מנהל
ובכן מדובר במכונית גדולה: אורכה 4.97 מ', רוחבה 1.93 מ' וגובהה 1.42 מ'. בסיס הגלגלים הוא 2.92 מ'. תכנון אווירודינמי יעיל הביא למקדם גרר (Cd) של 0.29 בלבד. פורשה לקחה את מוטיב הקופה-4-דלתות רחוק מבחינה עיצובית, כולל מבנה האצ'בק עם פתח תא מטען גדול. המכונית, המוגדרת כ-GT לכיסוי מרחקים גדולים בנוחות ובמהירות, מיועדת לארבעה נוסעים כאשר כל אחד מהם מקבל מושב נפרד ומתכוונן חשמלית. תא מטען של 450 ליטר יספק שפע מקום לתיקי-גולף ומזוודות עור ממותגות, וקיפול המושבים האחוריים מגדיל את נפח המטען ל-1,500 ל' (מבנה האצ'בק, כבר אמרנו?).
חשיפה: פורשה פאנאמרה – תמונות ופרטים
צילום: מנהל
את ההנעה יספקו מנועי בנזין הזרקה-ישירה שמגיעים מהקאיין, מה-V6 בנפח 3.6 ל' עם 300 כ"ס והמשך ב-V8 בנפח 4.8 ל', אטמוספירי וטורבו עם כ-400 ו-500 כ"ס; בשלב מאוחר יותר תהיה גם גרסה היברידית עם שילוב של מנוע הבנזין V6 ומנוע חשמלי, עם תפוקה כוללת של 350 כ"ס. ולמרות שפורשה אומרת שלא, מה פתאום, לא נתפלא אם יוצע גם מנוע הדיזל שצורף זה עתה להיצע הקאיין. ההנעה אחורית (עם דיפרנציאל מוגבל החלקה) או כפולה.
פורשה תייצר את הפאנאמרה במפעלה בלייפציג, על אותו פס-ייצור כמו הקאיין. היקף הייצור הראשוני המתוכנן הוא 20,000 מכוניות בשנה.