על רקע הרעש הגובר בשבועות האחרונים מכיוון סין ממשיכים נציגי צ'רי בארץ לשמור על שקט תעשייתי. קמור וכדורי - השותפות בייבוא היצרן הסיני העצמאי הגדול ביותר - מעדיפות כרגע להתבונן מהצד בהצהרות של אחרים ולהתמקד בתוכניות שלהן. לפי צביקה זימרמן מנכ"ל ב.מ.וו ישראל ואחד המקורבים לתחום של צ'רי הבעיה של כל היצרנים הסינים תהיה לא רק עמידה בתקני הזיהום האירופאים אלא דווקא באלה של פגיעה בהולכי רגל. לטענתו רוב היצרנים הסיניים אינם עומדים בדרישה זו.
צ'רי הסינית: מתי אצלנו?
צילום: מנהל
צ'רי A3 - הראשונה שמתוכננת להגיע (גם) אלינו

הדגם הראשון של צ'רי שיעמוד במלוא התקנות האירופאיות יהיה ה-A3 המשפחתי שיוצע עם מנועי 1.6 ו-1.8 ליטר. להערכתו זו תהיה המכונית הראשונה של צ'רי בארץ והיא תגיע אלינו ב-2010, אם כי ייתכן וצ'רי תעשה מאמץ להביאה לאירופה כבר ב-2009. משמעות מאמץ כזה היא עמידה בתקני יורו 4 וקבלת דחייה בצורך לעמוד ביורו 5. באם הרכב הזה יגיע לאירופה במהלך 2009 הוא ינחת במועד דומה גם אצלנו.

מועמדת נוספת הקרובה לעליה היא סופר-מיני שמכונה S11 ואשר עוצבה על-ידי פינינפארינה. דגם זה אמור לעבור שינוי בחזית כדי לעמוד בתקינה האירופאית. ההערכה ששינוי זה יתרחש כבר השנה ואז יפתח השיווק לאירופה ולישראל. כל זה אומר שבמהלך 2010 או בסוף 2009 תוכל צ'רי לצאת לדרך המקומית עם מבחר של שני דגמים. ההערכה הכללית כרגע היא שרק מאוחר יותר יצמח המבחר האירופאי ועימו גם המקומי.