כפי שספרנו לכם אתמול, היצרנית הגדולה בעולם לא יכלה להרשות לעצמה לפספס את תערוכת השיפורים הגרנדיוזית בלאס וגאס ולצד מכוניות שפויות חושפה גם גרסאות מופרכות. בפרק הקודם סיפרנו לכם על ליין דגמי הכביש של טויוטה המככבים בתערוכת SEMA, הפעם נתמקד בדגמי השטח של היצרנית. וכיאה למדינה עם חיבה מיוחדת לטנדרים לא הופתענו לגלות שהטונדרה הוא זה אשר זכה להתייחסות מיוחדת בתערוכה.טונדרה דוקאטיסדנת השיפורים הביתית של טויוטה בשם Toyota Racing Development או TRD, היא אשר הכינה את הטונדרה TRD Street Concept לתערוכה. המטרה הנה משיכת תשומת לב לפיק-אפ של החברה תוך מתן דגש על הפן הביצועי שלו. וכיצד עושים זאת? צביעה אדומה בוהקת, מנוע 5.7 ליטרים V8, מגדש-על ומצנן ביניים, פתח פליטה כפול לועות מאחור, הקטנת מרווח הגחון, חישורי 22 אינץ', חזית מונמכת וחרטום מעוצב מחדש יעזרו להשיג את האפקט.
תערוכת SEMA: טיוטה משתפת פעולה על דוקאטי
צילום: מנהל
טונדרה ספורט טראק
הטונדרה זכה לפרשנות ביצועים נוספת עם ה-TR, אשר בגוון שחור מט נראה מאיים ותכליתי. הרכב זוכה לצמד מזרקי חומצה חנקתית (או בשמו הידוע יותר ניטרוס) המספקים כ-123 כ"ס נוספים מעבר ל-381 הסוסים נטולי החומצה ממנוע ה-5.7 ליטרים V8. לטענת אנשי הסדנה, לו הרכב היה מיוצר ונמכר, תג המחיר צפוי היה לנוע סביב 30,000 דולר. בהחלט מציאה עבור 504 כ"ס.
תערוכת SEMA: טיוטה משתפת פעולה על דוקאטי
צילום: מנהל
טונדרה דוקאטי
היהלום שבכתר היצע הטונדרה בתעורכה הנו ללא ספק הטונדרה/דוקאטי טרנספורטר. הרכב אשר תוכנן בשיתוף דוקאטי (ששמה אף מתנוסס על חזית הרכב) אמור לספק את כל צרכיו של רוכב מרוצים בסוף שבוע תחרותי. הפיק-אפ יכול להסיע את הדוקאטי Desmosedici RR בתא המטען הפתוח האחורי ולהעמיסו באמצעות שליפת מסוע חשמלי הסמוי תחת ארגז המטען. צידו הימני של הארגז נפתח הצידה ומעלה ומאפשר גישה לכלי עבודה ולאופנוע. הארגז מרושת בתאים סולריים אשר יכולים לספק כוח חשמלי לכלי עבודה בהפסק של 120 וולט. גם כאן הותקן המנוע המוכר מה-TDR וכך גם מערכת הפליטה כפולת הלועות. פנים הרכב הצבוע אדום משולב פס לבן, שופע עור בגימור גבוה ויוקרתי.
תערוכת SEMA: טיוטה משתפת פעולה על דוקאטי
צילום: מנהל
טויוטה טאקומה רטרו קונספט
בצד השני של הקשת, הוצג הטקומה רטרו קונספט אשר מראה את הרכב במערומיו הבסיסיים ביותר, ובתערוכה כזו יש בכך מעין הצבת צלם בהיכל. מנוע ארבעה צילנדרים, תיבת ארבעה הילוכים יחד עם גימור פנים בצבע חום מזעזע. לדעתנו הוא ודאי הבריח כמה מהצופים בביתן של טויוטה...
לדפי טויוטה בקטלוג "אוטו", לחץ כאן.