ה-S7 'טווין-טורבו' נלחמת מול בוגאטי ושות' על תואר המכונית הסדרתית המהירה בעולם
לפני קרוב לשנה וחצי פרש סטיב סאלין (Saleen) מתפקידו כסגן יו"ר החברה אותה הקים 23 שנים קודם לכן, מותיר את הניהול בידי צוות מקצועי – נציגי חברת השקעות שנכנסו כשותפים לחברה. סטיב סאלין עצמו נותר בעל רוב המניות בחברה שצמחה במשך השנים ומציעה כיום ליין שלם של מכוניות מוכנות – גרסאות משופרות כאלו או אחרות של דגמי פורד, יחד עם אינספור תוספות ושיפורים ועד למכונית העל המיוצרת מן המסד ועד לטפחות אצל סאלין – ה-S7 המפורסמת, אחת ממכוניות העל ה"כל אמריקניות" הבודדות, ומהמהירות שבהן; מנוע ה-7.0 ליטר המשופר מציע 550 כוח-סוס והיצרן מבטיח מהירות מרבית של "מעל 320 קמ"ש" והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 2.4 שניות. גם המחיר הוסיף לאקזוטיות של ה-S7 עם תג התחלתי שמגרד את ה-400,000$ מלמטה ומגיע עד למעלה מ-600,000$ עבור ה-S7 TT בעל הגדשת הטורבו הכפולה. כאן מדובר ב-750 כוח-סוס ובמהירות מרבית מוצהרת של "לפחות 400 קמ"ש", מה שמעניק ל-S7 TT כרטיס כניסה ל"מועדון 400 הקמ"ש" המאוד אקסקלוסיבי.
סאלין למכירה
צילום: מנהל
סאלין S5S "ראפטור"; התקווה למכונית-על במחיר הגיוני הולכת מתרחקת...

סאלין יצרה בשנה שעברה כ-5,000 מכוניות – בהחלט לא יצרן חצר זעיר – וחתמה על הסכמים בעלי משמעויות כלכליות מרחיקות לכת עבורה עם פורד וקרייזלר כספקית מורשית ורשמית של שיפורים ותוספות שונות.
בינתיים העולם התהפך, לפחות עבור יצרניות הרכב האמריקניות, וסאלין נותרה אחת היצרניות האחרונות להציע עצמה למכירה. כיצרנית שעוסקת בצד הפחות חסכוני של עולם הרכב היא נפגעה הן במכירות דגמיה והן באגף השיפורים והתוספות, כאשר שני הלקוחות הגדולים שלה – פורד וקרייזלר – נאבקים על חייהם עם עתיד ממש לא ברור, לבטח לא ורוד ואופטימי.
סאלין למכירה
צילום: מנהל
הראפטור הושקה באמצע 2007 ואמורה היתה להחליף את ה-S7 הוותיקה, היקרה מאוד והענקית

עבור סאלין העניינים הפכו באחת ללחוצים עוד יותר שכן החברה סיימה השקעה גדולה ומקיפה במחליפת ה-S7 המיועדת – ה'ראפטור S5S', מכונית תצוגה מפיתוח עצמי המוזנת אתנול ומציעה 650 כוח-סוס ממנוע פורד-V8-משופר בנפח 5.0 ליטר. הרפטור נחשפה לפני כחצי שנה במסגרת תערוכת ניו-יורק ומעבר לעיצובה העדכני ולביצועים המובטחים (0-100 ב-3.2 ש', למעלה מ-320 קמ"ש) ה'גליק' הגדול היה במחיר המיועד: עם תג של 185,000$ היא הפכה לאטרקטיבית הרבה יותר מה-S7 האולטרא-יקרה ואלטרנטיבה תחרותית למכוניות העל מאירופה שרובן – בקטגוריה של הראפטור – יקרות יותר.
סאלין למכירה
צילום: מנהל
מנוע הפורד-V8 בנפח 5.0 ליטר מכויל בראפטור לייצר 650 כוח-סוס מרשימים
כיום הקציבה הנהלת החברה חודשיים למציאת פתרונות למשבר הכלכלי, כאשר מכירת החברה הוא המועדף עליה. במקביל הוקפא הייצור ובחברה מתמקדים במכירת מלאי המכוניות המוכנות – רובן גרסאות מוסטאנג משופרות יותר או פחות (ראו בגלריה משמאל), יחד עם מכונות ייצור, מלאי חלקים ואפילו ריהוט משרדי. לצערנו – כפי שהעניינים נראים כרגע – צריך לקרות נס בכדי שהעסק יקום בחזרה על רגליו שכן הקונה המיועד יקבל בסופו של דבר שם ותוכניות, איתן יצטרך להתרומם מחדש ולנסות ולמנוע את מותה בטרם עת שת אגדה אמריקנית בהתהוות.
אנו נמשיך לעקוב ולדווח.