סאיון xD: הכי אמינהמגזין-הצרכנות האמריקני רב ההשפעה Consumer Reports פרסם בסוף השבוע שעבר את הממצאים העיקריים של סקר האמינות השנתי שלו. מדובר באחד הסקרים המקיפים ביותר בעולם מסוג זה, והוא מתבסס על מידע שהתקבל מ-1.4 מיליון מנויי המגזין אודות תקלות שהתרחשו ברכביהם ב-12 החודשים האחרונים, מסווגים ל-17 תחומי בעיות. אנשי המגזין משתמשים במידע כדי לייצר היסטוריה בת 10 שנים של אמינות כל מכונית לפי שנות הדגם השונות, ובעיקר – להצביע על אמינות חזויה לשנת הדגם 2009. חיזוי זה מבוסס על תוצאות האמינות לשלושת שנות הדגם האחרונות, בתנאי שלא בוצעו שינויים משמעותיים בדגם. במקרים מעטים יתבצע חיזוי על סמך שתי שנות דגם או שנת דגם בודדת, אם לפני כן בוצע שינוי מהותי במכונית, ובמקרים חריגים יבוצע חיזוי על בסיס היסטוריית היצרן והדגם גם כאשר מדובר בדגם חדש.
ובכן הממצאים העיקריים בסקר של 2008 לפניכם. בדירוג המותגים תופסת כרגיל תוצרת יפנית את צמרת הטבלה: כל העשיריה הראשונה שייכת ליפן ורק אז מגיע מותג לינקולן של פורד. המגזין מציין את כלל מותגי פורד אשר שיפרו את אמינותם והקדימו את מתחריהם האמריקניים, כאשר רוב הדגמים משיגים ציון ממוצע ומעלה. עוד מגמה מעניינת היא אמינותם הגבוהה של כלי רכב היברידיים.
מותג הצעירים של טויוטה, סאיון, הוא האמין ביותר לפי "קונסיומר ריפורטס" – מן הסתם גם בשל העובדה שמדובר במכוניות עממיות ופשוטות, עם מיעוט מערכות מורכבות. הבאים בתור הם אקורה, הונדה, טויוטה ולקסוס. בין המכוניות הפחות-מוצלחות מציין המגזין לרעה את קרייזלר, כאשר שני-שליש מדגמי הקונצרן מקבלים ציונים מתחת לממוצע הכללי ואילו הקרייזלר סברינג קונברטיבל היא המכונית הגרועה מכולן. נציג מערכת המגזין ציין כי לדעתם, חלק מדגמי קרייזלר החדשים הגיעו לשוק מבלי שתהליך הפיתוח הושלם, לפני שאותרו כל הבאגים.
להלן הטובות והרעות ביותר בקטגוריות השונות.

מכוניות קטנות: האמינות ביותר הן סאיון xD (שגם השיגה את הציון הכללי הגבוה ביותר) ומיני קופר קלאבמן. הגרועה ביותר בקבוצה היא הניסאן וורסה המוכרת לנו כטידה.
משפחתיות: הטובות ביותר הן טויוטה פריוס ו...קיה אופטימה – מג'נטיס אצלנו; הגרועות ביותר הן דודג' אוונג'ר וקרייזלר סברינג, למעשה אותה מכונית מבחינה מכנית.
ספורט/קופה/קונברטיבל: הטובות ביותר – לקסוס SC, וולוו C30. הגרועות: קרייזלר סברינג, סאטורן סקיי.
יוקרה: הטובות – אינפיניטי M35, לקסוס IS250. הגרועות: קאדילק STS, מרצדס E-קלאס (!).
סטיישן/מיניוואן: הטובות – טויוטה מטריקס, סאיון xB. הגרועות: קרייזלר טאון-אנד-קאנטרי, דודג' גרנד קארוואן.
SUV קטן: הטובים – הונדה אלמנט, טויוטה FJ קרוזר. הגרועים: לנד רובר LR2 (פרילנדר), סאטורן ויו.
SUV בינוני: הטובים – הונדה פיילוט (2008), לקסוס RX400h. הגרועים: לנד רובר ריינג' רובר, פולקסווגן טוארג.
SUV גדול: הטוב – טויוטה סקוויה. הגרוע: מרצדס GL.