בדרך לשיא? איור-מחשב של ה-BloodhoundSSCלפני 11 שנה כמעט בדיוק, ב-15 באוקטובר 1997, נקבע שיא מהירות יבשתי חדש ומדהים. מפלצת מונעת-סילון בשם ThrustSSC, נהוגה בידי טייס חיל האוויר הבריטי אנדי גרין, היתה לרכב היבשתי הראשון שחוצה את מהירות הקול כאשר הגיעה למהירות ממוצעת של 1,228 קמ"ש על פני מייל אחד. מאז החזיק שיא מהירות מדהים זה מעמד מבלי שמישהו ינסה לאיים עליו. עכשיו אנו מתבשרים כי אותו הצוות ממש ינסה לשבור את השיא. גרין, יחד עם ריצ'רד נובל, מי שעמד בראש הפרוייקט הקודם ובעבר אף החזיק בשיא בעצמו, מתכננים ובונים רכב חדש – והם הציבו לעצמם יעדים מרחיקי לכת. מדובר בפרוייקט בן 4 שנים, שיגיע לשיאו ב-2011 עם חציית מחסום מהירות דמיוני: 1,000 מייל לשעה (!). התכנית היא להגיע ל-800 מל"ש כבר בשנה הבאה, ל-900 מל"ש ב-2010 ואז, ב-2011 ליעד הסופי. וכמו בשיא הקודם, אנדי גרין יהיה האיש האמיץ במושב הנהג.
הרכב החדש שבונה הצוות מכונה BloodhoubdSSC (בלאדהאונד, אגב, הוא סוג של כלב-גישוש, דווקא לא מהיר במיוחד). הוא יונע על ידי שילוב מעניין של מנועי שריפה-פנימית, סילון ורקטה, אך לא נמסרו עוד פרטים לגבי אמצעי ההנעה (ה-ThrustSSC נעשה שימוש בצמד מנועי טורבו-פאן מתוצרת רולס-רויס, מהוסג שמשמש את טוסי הפאנטום של חיל האוויר הבריטי). אורכו של הרכב החדש הוא 12.8 מ' ומשקלו 6.4 טון – הרבה פחות מה-ThrustSSC, שאורכו 16.5 מ' ומשקלו 10.5 טון.
המימון לפרוייקט מגיע מחברת תוספי השמנים הענקית STP, שעבר הרחוק כבר היתה מעורבת כספונסור בקביעת שיאי מהירות עולמיים בסוף שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60. בהודעה לעיתונות נאמר כי מטרת הפרוייקט היא "להצית מחדש את הענין של הצעירים של היום במדע, טכנולוגיה ומתמטיקה, ולהגדיל את מספר אלו הבוחרים בקריירות בתחום הטכנולוגי". הפרוייקט אמור להיות "זירה להצגת ובחינת טכנולוגיות עתידיות", וגם לשמש לבחינת "היבטים רחבים יותר של יעילות מנועים". אנחנו בעד.
עוד נקודה מעניינת: הציבור הרחב מוזמן לבקר במפקדת הפרוייקט בעיר בריסטול שבמערב בריטניה (כ-170 ק"מ מערבית ללונדון, ו-70 ק"מ מזרחית לקארדיף שבויילס), שם ניתן יהיה לראות את הבלאדהאונד קורם עור וגידים. ניתן יהיה כמובן גם לעקוב אחר הפרוייקט דרך הרשת באתר www.bloodhoundssc.com. יהיה מענין.