אחרי שהיתה הראשונה להשיק מערכת ניווט קולי בסלולארי (זוכרים את רותם אבוהאב עושה פילאטיס?), חברת מירס היא גם הראשונה להוריד את הניווט הסלולארי לשטח. אתמול השיקה החברה את שירות ניווט השטח שלה, שלשם שינוי לא זוכה לשם מפוצץ – כנראה שהם מסתפקים בלהיות הראשונים בעולם. מערכת הניווט עובדת בשיתוף עם אתר "מפה", שאנשיו גם אחראים למפות הווקטוריות (ולא סרוקות!) עליהן מתבצע הניווט. הם מצהירים כי כל השבילים הכלולים במפות מתבססים אומנם על השבילים במפות השבילים, אך לפני שנכללו במפות הם נבדקו כדי לוודא את דיוק מפות השבילים. בנוסף, כולל מאגר הנתונים גם ציוני עבירות לשבילים השונים, כך שבבניית המסלול נלקח בחשבון, למשל, גם סוג כלי הרכב בו אתה נע והנווט לא ינסה להעביר את הלנדג'רו שלך בשביל אופניים. השימוש בנווט שונה מהשימוש במערכות הניווט העצמאיות – אין אפשרות להוריד או לבנות מסלול ישירות במכשיר – יש לגלוש לאתר "מפה" ולהוריד את המסלול משם. מרגע שהורד המסלול למכשיר הניווט אינו תלוי בתקשורת עם אתר "מפה" או בכלל, כך שאפשר לנווט גם באזורים חסרי קליטה ללא חשש. המסלול כולל, אגב, גם הנחיות הגעה אל נקודת הירידה לשטח. מי שרוצה לבנות מסלול משלו, או לשחזר טיול של חבר, יצטרך להעלות את הנ.צ לאתר "מפה" (בפורמט TWL) ולהוריד את המסלול משם. כרגע כולל מאגר הטיולים 150 מסלולי טיול בכל רחבי הארץ – מלבד אזור יו"ש. ההשקה כללה התנסות קצרצרה עם המערכת בשבילים שבין פרק קנדה לשער הגיא, שהדגימה שילוב נחמד בין תצוגת מפה מוצפנת המסייעת להתמצאות במרחב, לבין איורים בסגנון "סיפור דרך" והוראות קוליות כאשר מגיעים לצמתי שבילים, החוסכים מהנווט הלא מנוסה את סיבוב המפה המנטלי כאשר נדרשים להחליט אם לפנות שמאלה או ימינה בצומת. ההתנסות, כאמור, היתה קצרה מכדי לאפשר בחינה מעמיקה של המערכת, ואנו נחכה למבחן ארוך טווח, שכבר מתוכנן, כדי לגבש דעה סופית. תוצאות המבחן יפורסמו באחד מגיליונות "שטח" הקרובים. עלות השירות היא 20 שקלים לחודש, מחיר הכולל גם מנוי לאתר "מפה" (שבעצמו עולה סכום דומה, וכולל שירותי תיירות נוספים).