הדאצ'יה לוגאן הושקה לפני כשלוש שנים בקול תרועה רמה כ^מכונית ה-5,000 יורו^ של רנו (בעלת הבית של דאצ'יה הרומנית). הרעיון היה ליצור מכונית שתתאים לתנאים במדינות מתפתחות, בדגש על עמידות, פשטות והתאמה לכבישים גרועים. המחיר המפתה אפילו גרם לקרסו להשתעשע ברעיון של יבוא המכונית לארץ, למרות ההיסטוריה המרה של חברת דאצ'יה בארץ הקודש. שלוש שנים עברו, בהן עמדה הלוגאן בציפיות ומכרה כ-300,000 מכוניות (מתוך יעד של 700,000 עד 2010), ועכשיו מגיעה מתיחת פנים קלילה שבקלילות – עיצוב שונה מעט לדלת תא המטען, מאותתים שקופים מאחור, צבעים חדשים (בפנים ובחוץ), מערכת שמע משופרת (כולל MP3 בחלק מהגרסאות) ותוספת תא אחסון בקונסולה של חלק מגרסאות הגימור. אבל החדשה העיקרית היא הגעת מנוע ה-1.6 המודרני יותר, זה עם 16 שסתומים ו-105 כ^ס (לעומת שמונה שסתומים ו-90 כ^ס עד היום) שנוחת בחרטומה של הגרסה הבכירה, הפרסטיג'. מפרט גרסה זו נראה מעט זר לקווי היסוד המקוריים של המכונית וכולל ריפודי עור על ההגה וידית ההילוכים, גימור אלומיניום לחלקים שונים ועוד. המנוע החדש, עדיין עם תיבה ידנית בלבד (מה שאולי מסביר את אי הגעתה של הלוגאן לארץ) מצליח לספק ביצועים סבירים ויותר – ההאצה למאה אורכת 10.2 ש' בלבד והמהירות המרבית עומדת על 183 קמ^ש, כל זה תוך כדי צריכת דלק מעט נמוכה משל מנוע השמונה שסתומים – 14 ק^מ לליטר. אבל עם הסוסים והאבזור הגיעה עוד סטיה מקווי היסוד המקוריים – מחיר גרסת הבסיס (עם גרסת שמונה שסתומים של מנוע ה-1.4 ל', שמפיק 75 כ^ס) טיפס כבר ל-7,600 יורו, יותר מפי אחד וחצי ממחיר הבסיס בעת ההשקה. מחיר גרסאות ה-1.6 ל' וגרסאות הדיזל (עם מנוע ה-1.5 ל') מתחיל ב-9,300 יורו ו-10,000 יורו, בהתאמה.