לפני פחות משבועים סיפרנו לכם על רכב-הפנאי החדש של מאזדה, ה-CX-9, אח גדול ל-CX-7 שהוצג בתערוכת דטרויט האחרונה. עכשיו נחשפה המכונית בתערוכת ניו-יורק ואנו יכולים להביא לכם פרטים נוספים. אי אפשר לטעות בדמיון העיצובי ל-CX-7 אבל הבסיס המכני – גרסה מוארכת של פלטפורמת ה-CD3 שמשמשת גם את תאומי הפורד אדג'/לינקולן MKX שהושקו בדטרויט – שונה; ל-CX-7 פלטפורמה יעודית משלה. ממדי ה-CX-9 גדולים משמעותית: בסיס הגלגלים ארוך יותר ב-11.5 ס^מ ומגיע ל-2.875 מ', והאורך הכללי לא פחות מ-5.07 מ' לעומת 4.68 מ' בלבד ב-CX-7 (הפורד והלינקולן בעלי בסיס גלגלים קצר ב-4 ס^מ, ואורך כללי קצר ב-30 ס^מ). הממדים המכובדים הללו מאפשרים לא רק הוספת שורת מושבים שלישית אלא גם קבלת נפח מטען נאה של 487 ל' – ללא קיפול השורה האחורית. גם המנוע משותף לאותם דגמי פורד/לינקולן: V6 מודרני בנפח 3.5 ל' עם תזמון שסתומים משתנה, כשכאן הנתונים (שהוגדרו ^משוערים^ בשלב זה) הם 250 כ^ס ו-33.2 קג^מ. גם התיבה האוטומטית 6 הילוכים משותפת לאדג' ול-MXK. כמו בכל הדגמים המוזכרים לעיל מוצעת ה-CX-9 בגרסאות הנעה קדמית או הנעה כפולה. מדובר באותה מערכת Active Torque Split שקיימת ב-CX-7 (וגם במאזדה6 MPS), אשר מעבירה עד 50% מכוח המנוע לגלגלים האחוריים בעת הצורך. כמקובל בארה^ב, ה-CX-9 מגיע עם חישוקים גדולי-קוטר – ^18 או, ברמת הגימור הגבוהה, ^20. המיתלים הם מקפרסון מלפנים ורב-חיבוריים מאחור. כל הגרסאות מקבלות בקרת יציבות דינמית, מערכת למניעת התהפכות (Rollover) ו-6 כריות אוויר. בין האופציות ניתן לציין פתיחה חשמלית לדלת האחורית, חיישני גשם והפעלה אוטומטית לפנסים. ה-CX-9 מיועד בלעדית לשוק האמריקני בשלב זה, אבל ייוצר ביפן. השיווק מיועד לתחילת 2007.