השם דאנה מוכר לכל חובב-שטח, בזכות סרני ההינע מתוצרתה המשמשים במגוון רחב של כלי רכב. דאנה היא חברת-ענק המספקת רכיבי הינע – ולא רק סרנים – ליצרניות רכב רבות, כולל שלושת האמריקניות – פורד, GM וקרייזלר. היא מדורגת 15 בגודלה ברשימת הספקים הכלל-עולמית של תעשיית הרכב, מעסיקה 44,000 עובדים, וב-2004 עמדו מכירותיה על יותר מ-9 מיליארד דולר. אלא שהתלות הכבדה ביצרני ארה"ב – 25% ממכירותיה מסופקות לפורד, 11% ל-GM – היתה בעוכריה בשנתיים האחרונות. צניחת שוק ה"משאיות הקלות" כפי שהן מכונות בארה"ב, דהיינו טנדרים ורכבי-פנאי גדולים, מצאה את החברה בלתי-מוכנה. עלייה במחירי חומרי הגלם, בעיקר פלדה, יצרה בעיה נוספת. חקירה פדרלית עקב הליכים כספיים בלתי-תקינים הוסיפה לצרות, והמניות בבורסה צנחו. הנהלת דאנה ספגה לא מעט ביקורת על כי לא התארגנה כיאות לתנאי השוק המשתנים ועל חוסר שקיפות בהתנהלותה. דאנה חייבת כ-65 מיליארד דולר לעשרת ספקיה הגדולים ביותר, ובשבוע שעבר, אחרי שלא עמדה בתשלום ריבית של 21 מיליון דולר, הגישה בקשה להגנת בית המשפט לפי הליך "פרק 11" המקובל בארה"ב. עם זאת, החברה בטוחה ביכולתה להתאושש, הצליחה להשיג קו-אשראי נוסף להבטחת המשך פעילותה ומבטיחה כי האספקות ללקוחותיה לא יפגעו. כדוגמה מביאה דאנה את דלפי, שמאז הליכתה ל'פרק 11' עומדת היטב בהתחייבויותיה ללקוחות. פשיטת הרגל של דאנה היא הרביעית בשנתיים האחרונות של ספק בתעשיית הרכב בעל היקף נכסים של יותר ממיליארד דולר, והשלישית בגודלה בהיסטוריה אחרי דלפי ופדרל-מוגול.