ראלי שוודיה 2005 ראה את סבסטיאן לואב מדדה אל מחוץ לתחרות עם תקלת מנוע, ואת מרקוס גרונהולם לוחץ חזק מדי במאבק מול סולברג ופורש עקב תאונה. לעומת זאת, באירוע שהסתיים אתמול, סיפרו השבילים המושלגים במדינה הצפון-אירופית סיפור שונה לגמרי. השנה היה זה סולברג, מנצח השנה שעברה, שנאלץ לפרוש עקב תקלה מסתורית בקו הזינוק של קטע הדירוג הלפני אחרון: האימפרזה שלו סירבה להניע והוא נאלץ לדחפה כמה עשרות מטרים לתוך הסטייג' בניסיון נואש להניעה. לאחר דקות ארוכות הוא הצליח במשימתו אך בסופו של דבר נפסל עקב עבירה על חוקי הראלי. סולברג ממילא לא היה תחרותי באירוע זה עקב מספר אדיר של תקלות עוד בתחילת הראלי שאיבדו לו זמן יקר, כך שהמכה שספג בסופו היוותה בעצם בשבילו מסמר אחרון בצמיג באירוע זה. בן קבוצתו כריס אטקינסון הצליח להרוס את הגברת הכוח בהגה שלו עקב תאונה קלה, ואיבד זמן רב אותו לא הצליח להחזיר. שני התותחים הגדולים בראלי שוודיה, כבאירוע הראשון השנה במונטה-קרלו, היו כמובן מרקוס גרונהולם וסבסטיאן לואב. שני האלופים הציגו קצב מהיר משמעותית מכל מתחריהם בראלי זה, כאשר לכל אורך האירוע הצליח גרונהולם להישאר בראש, ולבסוף סיים כ-30 שניות לפני יריבו הצרפתי. גרונהולם הוכיח בשנית כי כוחו עדיין במותניו וכי קבוצת פורד עושה לו רק טוב. הוא ניצח ב-10 מתוך 19 הסטייג'ים, בעוד לואב מסתפק ב-8 בלבד. האלוף הצרפתי סבל ממזל רע בסטייג' השני, כאשר דניאל אלנה, הנווט שלו, שכח להדק היטב את הסוגרים של מכסה המנוע לאחר הורדת מנשא הפנסים הקדמי בין הסטייג'ים. המכסה שבר את השמשה הקדמית בהתעופפו ממקומו וכך איבד לואב זמן יקר עקב קשיי הראייה. לבסוף אף קיבל עונשין של 10 שניות כשאיחר לעמדת השירות. מאוחר יותר בראלי הוא סבל מבחירת צמיגים שגויה ולקראת סופו לא הצליח לכווץ את הרווח שנוצר בינו לבין גרונהולם. למקום השלישי הגיע דניאל קרלסון, לאחר קרב מרתק בינו לבין ג'יג'י גאלי שסיים רביעי. השניים, נהגי מיצובישי לנסר מדגם 2005, היו צמודים לאורך כל הראלי, כאשר בשום שלב לא היה רווח של יותר מ-10 שניות ביניהם! לקראת סוף הראלי המתח גבר כאשר בכל סטייג' המקום השלישי החליף ידיים, ולבסוף הצליח קרלסון לעלות על הפודיום. הוא נשמע מאושר באומרו כי הוא מקווה שעתה יוכל למצוא ספונסרים בקלות רבה יותר, לאחר שהוכיח את עצמו. חמישי סיים רדסטרום באימפרזה פרטית, למרות שלא התאמן בתנאים כאלו זמן רב. הוא הודה במהלך הראלי כי הבעיה היחידה ברכב נמצאת בין ההגה למושב. קטאג'אמאקי במקום השישי סבל במהלך הראלי משמשה קדמית קפואה, איבוד הגה-כוח וספין שגרם לו לאיבוד זמן, אבל עדיין הצליח להשיג מקום מכובד ביותר. למקום השביעי הגיע קסאוויר פונס, בן קבוצתו של לואב, לאחר ראלי מוצלח ביותר מבחינתו, ושמיני סיים הנינג סולברג, אחיו של פטר, לאחר שסבל מתאונה עם הפיז'ו שלו שהביאה אותו לעמדת השירות ביום השני ללא שמשה קדמית ועם ערמות שלג בתוך המכונית. גם חברו לקבוצת OMV מנפרד סטוהל סבל מתאונה ונאלץ לפרוש, אך חזר לתחרות ביום השלישי לאחר זמן עונשין כשהוא נמצא במיקום לא תחרותי. גם שני נהגי קבוצת רד-בול סקודה סבלו מתאונות ולא היו תחרותיים כלל. גרונהולם לא יכל לבקש לעצמו מתנת יום-הולדת טובה יותר ליום השלישי של הראלי. הנהג הפיני מוביל כרגע את האליפות לאחר שני ניצחונות, מה שמזכיר לנו עד כמה מהיר הוא מסוגל להיות, ומלמד אותנו כי לואב אמנם לא נפגע משמעותית מהמעבר לקבוצה חצי-פרטית, אבל עדיין איננו יכול להתמודד מול הקצב של יריבו הגדול כשזה נוהג במכונית ללא תקלות. קבוצת פורד מובילה כרגע, אך קרונוס, קבוצתו של לואב, נושפת בעורפה... כעת מחכים כולם לתחילת מרץ, עד יתקיים אחד ממרוצי הראלי הקשים ביותר – ראלי מקסיקו. דירוג ראלי שוודיה: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 3:09:01.9 (10 נק') 2. סבסטיאן לואב (קרונוס-סיטרואן) – 30.9+ (8 נק') 3. דניאל קרלסון (מיצובישי פרטית) – 2:56.8+ (6 נק') 4. ג'יג'י גאלי (מיצובישי פרטית) – 3:03.8+ (5 נק') 5. תומאס רדסטרום (סובארו פרטית) – 5:53.3+ (4 נק') 6. קוסטי קטאג'אמאקי (פורד פרטית) – 7:34.8+ (3 נק') 7. קסאוויר פונס (קרונוס-סיטרואן) – 8:35.6+ (2 נק') 8. הנינג סולברג (OMV פיז'ו) – 9:01.5+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 2 מרוצים: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 20 נק' 2. סבסטיאן לואב (קרונוס-סיטרואן) – 16 נק' 3. דניאל קרלסון (מיצובישי פרטית) – 6 נק' -. טוני גרדמייסטר (פיז'ו פרטית) – 6 נק' 5. מנפרד סטוהל (OMV פיז'ו) – 5 נק' -. ג'יג'י גאלי (מיצובישי פרטית) – 5 נק' 7. סטפן סראזין (סובארו) – 4 נק' -. תומאס רדסטרום (סובארו פרטית) – 4 נק' דירוג קבוצות אחרי 2 מרוצים: 1. פורד - 26 נק' 2. קרונוס-סיטרואן - 24 נק' 3. OMV פיז'ו - 10 נק' 4. סובארו - 8 נק' 5. סטובארט VK פורד - 7נק' 6. רד-בול סקודה – 3 נק'