סיטרואן חשפה היום את גרסת ה-VTS של ה-C2, מכונית המיני של החברה. הגרסה החדשה אמורה למלא את נישת ^הקטנה החמה^ של היצרן, שלו היסטוריה ארוכה ומוצלחת בתחום זה, ונציגתו האחרונה, הסקסו VTS, נחשבה לאחת המוצלחות בקבוצה. ה-VTS החדשה נבדלת מאחיותיה הרגילות במנוע 1.6 מחוזק בעל הספק של 125 כ^ס, קפיצים ובולמים מוקשחים, הגה קצר יותר, מוטות מיצבים מעובים ועיצוב אגרסיבי יותר מבחוץ ומבפנים. גם צמיגי 195/45 על חישוקי ^16 בטח לא מזיקים לאחיזה... במבט ראשון נראה כי יחס ההספק משקל המתקבל, ובהתאם הביצועים, אינם מיישרים קו עם הסטנדרט הרווח היום בקטגורית הקטנות החמות – רנו קליאו ספורט, 206RC ובנות משפחתן – שם התבססה המוסכמה על הספק של 150 עד 180 כ^ס, למכוניות שמשקלן דומה לשל ה-C2. אולם ה-C2 לא מתחרה באלו האחרונות, גם מבחינת הגודל (ה-C2 קטנה יותר, ומשתייכת כאמור לקטגורית המיני, ולא הסופר מיני) וגם מבחינת המחיר. היא אמורה להתחרות במכוניות כגון האיגניס ספורט והיאריס ספורט, שתיהן עם הספקים של כ-110 כ^ס, ומחיר נמוך משמעותית משל קליאו ספורט (בארץ מחירן בערך 2/3 ממחיר הקליאו. באנגליה ה-VTS זולה במעט מהיאריס ויקרה ב-20% מהאיגניס). בהשוואה לאלו האחרונות, הסיטרואן חזקה יותר ומהירה יותר (במעט), ובכל מקרה המספרים מכובדים בהחלט – 8.3 שניות מאפס למאה, ו-205 קמ^ש. כמה חבל שככל הנראה לא נזכה לראות אותה בארץ. דווקא לא היינו מתנגדים לעשות מבחן משולש ל^קטנות חמות במאה וקצת אלף ₪^...