כבר מזמן הגענו למסקנה שהחבר'ה במרצדס ירדו מהפסים. עושה רושם שהם שכחו את העובדה שמדובר במותג יוקרתי-סולידי-מכובד-אלגנטי, והחליטו להיות הבריונים השכונתיים. ה-SL הנוכחית זכתה להיות הראשונה שפתחה את עידן הכוחניות במרצדס: אמנם מאז ומתמיד היו דגמי AMG חזקים ומהירים, אבל ה-SL55 AMG שהופיעה לפני שנתיים טרפה את הקלפים. עם מנוע V8 בעל מגדש-על וקרוב ל-500 כ^ס, אותה SL היתה שילוב קלסי של אגרוף-ברזל בכפפת עור אלגנטית. אבל הזמן עובר ומה שפעם היה המון כבר לא מספיק היום, כנראה. זו המסקנה אליה אנו נאלצים להגיע לאור העובדה שה-SL55 ההיא כבר איננה החזקה ביותר במשפחה. אפילו לא קרובה לכך. השבוע השיקה מרצדס את ה-SL האולטימטיבית, שנושאת בתואר ^הרודסטר החזקה ביותר בעולם^: SL65 AMG. ה-SL-מהגהינום הזו מצויידת בגרסה מחוזקת של מנוע ה-V12 כפול-הטורבו של מרצדס, בנפח מוגדל מ-5.5 ל-6.0 ל', עם הספק מירבי של 612 כ^ס ומומנט אדירים של יותר מ-100 קג^מ (המתקבל כבר מ-2,000 סל^ד ועד 4,000)! שני הנתונים מציבים את ה-SL65 כשיאנית העולם בקטגוריית הרודסטרים. יש לציין עוד כי כבר ב-1,000 סל^ד מספק המנוע נתון בל-יאומן של 58 קג^מ, וב-1,500 סל^ד המומנט כבר מטפס ל-85 קג^מ... המנוע, אגב, מורכב בעבודת יד על-ידי אנשי AMG – אדם אחד אחראי לכל מנוע, מתחילת התהליך ועד סופו, ושמו מופיע על המנוע. גרסאות AMG דומות מסדרות S ו-CL, עם אותו מנוע, כבר הוצגו בסוף השנה שעברה. עכשיו מגיע תור ה-SL. המנוע הבסיסי מניע את ה-SL600 ואת גרסאות ה-600 של סדרת ה-S וה-CL; זהו מנוע אימתני בזכות עצמו, עם 500 כ^ס שהוא מביא מהבית לפני שאנשי AMG מבצעים בו את זממם. אבל כאמור, 500 כ^ס היום זה כבר לא סחורה עבור הפסיכים ההם במרצדס. 4.7 שניות מ-0 ל-100? לא מספיק טוב. ה-SL65 עושה זאת ב-4.2 שניות בלבד, אם כי המהירות המירבית עדיין מוגבלת ל-250 קמ^ש. רק כדי לסבר את האוזן, המכונית מסוגלת להגיע מעמידה ל-200 קמ^ש בתוך 12.9 שניות קצרצרות! הביצועים החדשים מלווים, מיותר לציין, ברכיבי מיתלים ובלמים משודרגים. כל מערכת העברת הכוח חוזקה ותוגברה על-מנת לעמוד בעומסים האדירים. בין היתר מותקן דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, עם נעילה מכנית חלקית על מנת להבטיח הורדת כוח יעילה ומניעת סחרור גלגלים. הבלמים מצוידים בדיסקים מחומרים מרוכבים בקוטר ענק של 390 מ^מ מלפנים ו-360 מ^מ מאחור, כשהם מופעלים על-ידי מערכת ה^סנסוטרוניק^ המשותפת גם לשאר דגמי ה-SL. חישוקי ^19 נושאים צמיגים במידה 255/35 מלפנים ו-285/30 מאחור. ה-SL65 נחשפת בתערוכת ניו-יורק בימים אלה, ותצא לשוק האירופי בחודש יוני הקרוב.