המונח ^הרי ירושלים^, או השם הספציפי יותר ^נס הרים^, ידוע היטב בקרב חובבי הנהיגה הישראלים – על ארבעה גלגלים או שניים. רשת הכבישים המפותלים באזור בית-שמש ובהרים שבינה לבין ירושלים הפכה בשנים האחרונות למוקד עליה לרגל לכל אוהבי הנהיגה/רכיבה הספורטיבית. הכבישים ההרריים והמאתגרים באזור מהווים כר נרחב לפריקת מרץ והזרמת אדרנלין, ולבדיקת יכולת המכונית או האופנוע (וכמובן הנהג/רוכב). אנחנו לא בטוחים אם מדובר בבשורה טובה או רעה, אבל לפחות חלק מהכבישים האהובים באזור הרי ירושלים והסביבה עומדים להשתנות – באדיבות מע^צ. דובר מע^צ מבשר לנו כי מע^צ-ירושלים עסוקה בשיקום כביש מס' 395, העולה מצומת אשתאול ועובר ליד צובא, רמת רזיאל בדרכו לעין-כרם, ואת כביש מס' 386 המוביל מבר-גיורא לכיוון ירושלים. היקף העבודה – כ-22 מיליון ש^ח, ובמסגרתה אמור כביש 395 להפוך, בחלקו המזרחי, לדו-מסלולי; העבודה כוללת ^טיפול במטרדים, שיפור עקומות, הרחבה, שוליים ופיתוח שדה ראייה, החשוב במיוחד, לנוכח היות הכבישים הרריים ועוברים בסמוך לשטחים מיוערים ועבותי צמחייה^ – כך לשון ההודעה המקורית. העבודה אמורה להסתיים עד סוף השנה. בנוסף, עומד כביש מס' 38 המוביל משער-הגיא לכיוון בית שמש, לעבור שדרוג מהותי, והוא אמור לשמש עורק תחליפי לתנועה לכיוון ירושלים. הכביש המשודרג יעבור דרך מנהרות ועל גשרים. אלא שמדובר בפרוייקט עתיר-תקצוב המתעכב בינתיים בשל הליכים ביורוקרטיים, כך שבינתיים מתבצעות עבודות בהיקף קטן יחסית, כולל הרחבת שולייםהרחבת גישור וקטע קצר של כביש חדש באזור בית-שמש עצמה. היקף העבודה – כ-25 מיליון ש^ח, והיא צפויה להסתיים באמצע 2004. (תודה לברנדן)