מתברר כי ביפן יש מכונית השנה – ויש מכונית השנה. ימים מספר אחרי שדיווחנו לכם על בחירת מאזדה 2 החדשה לתואר היפני, התבשרנו כי ההונדה ג'אז החדשה, או 'פיט' כפי שהיא נקראת שם, זכתה גם היא בתואר דומה, מארגון אחר. אנחנו לא מעוניינים להכנס לויכוח בין שני הארגונים, אבל יש לנו תחושה כי התואר של הג'אז הוא-הוא הרציני יותר. בבחירה השתתפו 60 עיתונאי רכב יפניים. הג'אז/פיט הקדימה את המרצדס C-קלאס החדשה שסיימה שניה, ואת הסובארו B3 (אימפרזה, ביפן) במקום השלישי. למקום הרביעי הגיעה הניסאן סקייליין (לא לבלבל עם ה-GT-R החדשה) ואילו המאזדה 2/דמיו הסתפקה הפעם במקום הרביעי. אפשר אולי בהזדמנות זו לבקש מהיצרנים היפנים להשתמש בשמות אחידים לדגמים שלהם, כדי למנוע מאתנו בלבול מיותר? ההונדה ג'אז כבר זכתה בעבר באותו תואר: הדור הראשון של המכונית נטל את פרס מכונית השנה 2002 ביפן. חולקו גם תארי ניחומים. פרס ^הכי כיף^ (כן, באמת) הוענק למיצובישי איבו X החדשה, ופרס הטכנולוגיה המתקדמת ביותר הוענק למנוע ה-1.4 TSI של פוקלסווגן. ואילו מכונית זעירה של דייהטסו, מירה, זכתה בפרס ^התמורה הטובה ביותר^.