מאז ימי ה-AC קוברה בשנות ה-60, אחד ממדדי הביצועים הנחשבים ביותר הוא היכולת להאיץ מעמידה למהירות של 100 מייל בשעה (כ-160 קמ"ש), ולהגיע חזרה לעצירה מלאה. השיא במבחן האצה-ובלימה זה הוזחק בידי גרסה מיוחדת של המקלארן F1, עם צמיגי מירוץ מיוחדים. ב-1999 קבעה ה-F1 תוצאה מדהימה של 11.5 שניות, והשיא החזיק מעמד – עד עתה. גרסת העילית של מכוניות קייטרהאם, ה-R500 – יתוש של מכונית, עם מנוע 1.8 ל‘ בעל 230 כ"ס, ומשקל נוצה של 460 ק"ג – שברה את השיא של מקלארן, שנראה כבלתי ניתן להשגה, וקבעה תוצאה של 11.44 שניות.
השיא החדש נקבע במסגרת מבחן שנתי-מסורתי של השבועון הבריטי AUTOCAR, האוסף מדי שנה מגוון של מכוניות מהירות ובודק את יכולתן להאיץ ולבלום. מדובר, יש לציין, בשיא למכוניות סדרתיות וחוקיות לכביש – וכאן השאירה הקיירטהאם מאחור מתחרות חזקות כמו פאגאני זונדה C12S (שהתקרבה מאד לשיא של מקלארן, אגב, עם תוצאה של 11.84 שניות), פורשה 911 טורבו (13.02 שנ‘) ולמבורגיני מורצ‘ילגו (13.90 שנ‘). לשם ייחוס למכוניות מהירות אחרות, בשנה שעברה במבחן זה קבעה ב.מ.וו M3 תוצאה של 17.04 שניות, סובארו אימפרזה WRX קבעה 21.86 שניות, ורנו קליאו ספורט השיגה 23.65 שניות.
המבחן המלא מפורסם בגליון אוטוקאר שיצא לאור אתמול (25.9).