מרצדס הנה שחקנית משמעותית בשוק כלי הרכב הממוגנים. שוק אליו היא שולחת את נציגותיה מזה 80 שנה כדי להגן על קיסרים ובני מלוכה, ראשי מדינה, נשיאים, שליטים צבאיים באפריקה, וסתם מפורסמים ופרנואידים.מה-600 עד ל-600...
תחילת הדרך הייתה עם ה-'Nürburg 460' משנת 1928 ולאחר מכן ה-'770 Grand Mercedes' אשר גרסה משוריינת שלה התפרסמה כרכב הת"ש של קיסר יפן, הירוהיטו (בתמונה למטה).
מרצדס: 80 שנות הגנה
צילום: מנהל
לכבוד חגיגות שנת ה-80 בשוק ההגנה מציגה החברה את גרסת הקצה שלה, ה-'S600 פולמן גארד לימוזינה' (S600 Pullman Guard limousine). למען הדיוק ההיסטורי נציין כי דגם זה הושק רשמית כבר בפברואר בשנה שעברה, אך עתה החלה הלכה למעשה המסירה ללקוחות הראשונים, בתזמון מתבקש עם אזכור "חגיגות" 80 שנות מיגון וגרסאות 'פולמן' (הסבר בהמשך).
הואיל והרכב הממוגן מבוסס על גרסה מוארכת יותר מרגילה, 115 ס"מ יותר מהגרסה הארוכה של ה-S ליתר דיוק (לא פחות מ-431.5 ס"מ בין הסרנים), אין בעיה של מרווח רגליים לספונים מאחור.והאמת גם לא במרווח הראש עם תוספת של 6 ס"מ. גם באגף הכוח אין מחסור, עם 515 כ"ס ממנוע ה-V12 בנפח 5.5 ליטר.
מרצדס: 80 שנות הגנה
צילום: מנהל
תא הנוסעים של ה-'Nürburg 460'. שימו לב לפריסקופ במרכז התא (1928)

הרכב נלקח מפס הייצור (כ-S600 "רגילה") ועובר התאמות ומיגונים על פי דרישת הלקוח על פס ייצור ייעודי. במהלך העבודות מתווספים מיגונים הכוללים התאמת המתלים למשקל הנוסף, הגבהה של 4 ס"מ לשם מעבר מכשולים, תוספת לוחות משוריינים בדלתות, בגג ובתחתית הרכב, חלונות ממוגנים המקנים לרכב יכולת מיגון מפני יריות, רימונים ופיצוצים עד רמת מיגון B6 ו-B7. הצמיגים יכולים לאפשר נסיעה גם לאחר ניקובם מירי או דקירה ומיכל הדלק ממוגן מפני פיצוץ. מיותר לציין כי רמת הפאר הפנימית נשמרת ואף עולה על הגרסה הרגילה כפי שניתן להתרשם מהתמונות.
מרצדס: 80 שנות הגנה
צילום: מנהל
האפיפיור פיוס ה-11 מקבל באופן אישי את גרסת הנורבורג בגרסת פולמן לימוזין (1930)
לאלו התוהים מהו מקור השם פולמן למכונית זו, מעבר לגרסה מפוארת למרצדס משנות הששים, הרי שזהו יצרן מרכבים וגם קרונות רכבת אמריקאי (American Pullman Palace Car Company). עוד משנות העשרים המוקדמות הציעה החברה כיכרות ומרכבים מפוארים אשר בהם הנהג הופרד מיושבי הרכב באמצעות מחיצת זכוכית. כמו כן, הציגה החברה גם כמה מקרונות הרכבת המפוארים הידועים בעולם.
מרצדס: 80 שנות הגנה
צילום: מנהל
גרסת 'פולמן' מוארכת ל-600 מ-1963: 6.20 מ' אורך, מיגון בפני ירי ולהיט בקרב שועי עולם וסתם מאפיונרים

המכונית החדשה ממשיכה המסורת הן עם המחיצה, הן ברמת הגימור והן עם שפע המרחב ברכב הממוגן למשעי. אלו מכם שההדר רב מדי עבורם, ניתן לבחור ברכב אחר מהסדרה הממוגנת, ה-E וה-G הותיק.