הצעת האוצר לקצץ בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים 200 מיליון שקלים (מתוך 550 מיליון) מסכנת חיים. כך קובעת עמותת אור ירוק. ''אם יקוצץ התקציב'', אמר שמואל אבואב, מנכ''ל העמותה, ''הרשות הלאומית פשוט לא תוכל למלא את תפקידיה, וליישם את המלצות דו''ח שיינין. פשוט לא מתקבל על הדעת שתשובת האוצר לקטל בכבישים היא קיצוץ בתקציבו של הגוף, שנועד להילחם בתאונות''לדברי אבואב, טענת האוצר כי הרשות ניצלה רק 70% מתקציבה בשנה שעברה, אינו נכון. ''עוד בינואר השנה הציגה הרשות לממשלה דו''ח המוכיח כי נוצלו 99.9% מתקציב 2007, מזה 78% במזומן.'' אמר אבואב.
העמותה גם פרסמה אלו המלצות מדו''ח שיינין עלולות להיפגע אם יאושר הקיצוץ, כמו למשל: לכל היותר יתקיימו מחצית מ-4 מיליון מפגשי שוטר נהג, מספר ניידות המשטרה במשמרת יוותרו על 250 במקום 450 ניידות, פרויקט א'3 – התקנת מצלמות קבועות לאורך 1,000 ק''מ – לא יצא לפועל, לא יירכש ציוד חיוני לחדרי טראומה, לא תיושם הרפורמה בהכשרת הנהג, לא יועלה מספר שופטי התעבורה ועוד.
''מעבר ל-430 ההרוגים ואלפי הפצועים, תאונות הדרכים עולות למדינה יותר מ-12 מיליארד שקלים'', סיכם אבואב. ''אפילו מבחינה פיננסית, המדינה עושה עסק כדאי על-ידי מימון הרשות. הצעת הקיצוץ היא לא הגיונית ופסולה מעיקרה''.