אתה נוהג בכביש, אתה רואה את העמוד האפור בצד הכביש, אין לך גלאי איכותי (ולנטיין 1) שיכול היה לעזור לך בגילוי מוקדם ואתה נעזר רק בזוג עיניים שגם הראיה שלהן כבר לא ממש 6-6. המדריך הבר ינסה לעזור לך לשרוד ולהקל עליך את הדרך בין המכשולים המוצבים ע"י אגף התנועה של המשטרה.
רקע הסטורי לזקנים שבינינו
בשנת 1994 הגתה משטרת התנועה רעיון חדש ויתכן כי אף מקורי,והוא התקנת משדרי רדאר מדומים לאורך כבישי ארצנו הקטנה.
משדרים אלו אמורים היו לשדר אותות רדאר בתדרי המכמונות השונות אשר יגרמו לגלאי הרדאר של עברייני המהירות להתראות שווא, בצורה זו חשבו שיקטינו את יעילותם של הגלאים (משל זאב זאב) ועל ידי כך יגרמו לבעליהם לכבותם ואז יהיו חשופים לפעולת
המכמונות השונות.
הביצוע בשטח היה כושל מבחינת המשטרה היות והדחלילים הופעלו בתחום X תחום אשר נקלט אומנם על ידי גלאי הרדאר אולם בתחום זה אין מכמונות כלל, ובתחום K בכבישים בהם לא מופעלת מכמונת מסג זה.
כיום בגלאים מתקדמים דוגמת ה"ולנטיין 1" ניתן להוריד את תחום X לחלוטין ולבטל כליל את השפעת סוג זה של דחלילים.
רוב הדחלילים הותקנו על עמודי תאורה בכבישים המהירים כאשר הם משדרים בד"כ בתחומים X,K לטווח של כ- 100-200 מטר.
דבר נוסף הפועל לרעת הדחלילים הוא היותם קבועים וגלויים לעין, כך שאת מיקומם לומדים מהר ומצפים לפעולתם מראש אחרי נסיעה אחת או שתיים בקטע מסויים.
אופן הפעולה של הדחלילים עד היום לא ברור לגמרי ויתכן מצב בו ביום מסויים בשעה מסויימת הדחליל יקלט בגלאי הרדאר הפשוט וביום אחר לא, כאשר הגלאי ישמיע צפצופים במרווחים הולכים וקטנים עד להימצאות הרכב ממש מתחת לדחליל.
גודלו של הדחליל הזה מהדור הראשון כגודל קופסת נעליים בעלת מעין גג משופע.

הדחלילובה מגיעה לזירה
בשנת 1999 נחשפנו לסוג חדש של דחלילים פאסיביים הבאים לחקות את חזות המכמונת ולא את שידור הרדאר. מדובר בדחלילי
המולטנובה או העמודים האפורים המפוזרים לאורך כבישי ארצנו המתמלאים במצלמות המולטנובה האימתניות.
דחלילים אלה פועלים בהסתמך על שתי הנחות יסוד עיקריות והן:
א. זאב זאב, משמע הרתעה על ידי פיזור הרבה דחלילים ואז הנהגים יאטו בכל פעם שרואים דחליל או מכמונת אמת.
ב. ההנחה השניה היא שאלפי גלאי הרדאר של קוברה ויונידן שנמכרו בארץ אינם מגלים מכמונת מסוג מולטנובה ולכן בעליהם לא מסוגלים להבחין בין מולטנובה אמיתית לדחליל מולטנובה.
השם דחלילובה משמעו דחליל+מולטנובה.
בתחילת הדרך היה קל להבדיל בין דחלילובה לבין מולטנובת אמת בעלי עין חדה היו מבדילים לפי הסימנים הבאים:
א. לדחלילובה הישנה לא היו תריסי אוורור בחלקה באחורי, כיום למשופרת כבר יש.
ב. קופסת הדחלילובה חסרת דלת, היא בנויה כיחידה אחת ללא אפשרות פתיחה והכנסת המצלמה.
ג. אמנם לדחלילובה יש מנעול המרותך אליה כאילו להטעות אולם אם מסתכלים היטב רואים כי המנעול סתם מרותך !.
ד. בסיס המולטנובה האמיתית בנוי ממספר יחידות ואילו בסיס הדחלילובה (הישנה והמשופרת) בנוי כיחידה אחת.
ה. בבסיס העמוד של מולטנובה אמיתית יש מעין מדרגה (פאזה) אשר אינה קיימת בבסיס הדחלילובה.
ו. ראש המולטנובה מתחבר בצורה קבועה ובחתך ריבועי לעמוד ואילו ראש הדחלילובה הישנה מתחבר בחיבור פריק ובחתך עגול הכולל ברגים, בדחלילובה הוסף חיפוי ריבוע על קטע זה כפי שניתן לראות בתמונה.

אז נכון שתגידו שאת מרבית הפרטים האלה לא ניתן לזהות בנהיגה מהירה בלילה, ואתם צודקים,אולם לאחר נסיעה יומית ניתן בקלות לזכור איפה יש הצגה אמיתית של דחלילובה אמיתית ואיפה מוצב חיקוי זול !!