מחצית עונה עברה לה וקרקס הראלי הגדול מתחדש לאחר פגרה. ואם כבר לחזור – אז בגדול. ראלי פינלנד הוא אחד מהמרוצים המהירים והטעונים ביותר בלוח השנה של ה-WRC. ידוע בקפיצותיו המרשימות ובשליטה הכמעט מוחלטת של נהגים מקומיים.מאז 1951 רק ארבעה נהגים לא סקנדינביים ניצחו את הראלי, וב-15 השנה האחרונות ניצח בפינלנד רק נהג לא מקומי אחד – מרקו מרטין האסטוני. משנת 2000, למעט הנצחון של מרטין ב-2003, שלט במרוץ ביד רמה מרקוס גרונהולם. כך שלא מפתיע שמיקו הירבונן, מחליפו בפורד, נשבע להמשיך את המסורת. חבל רק כי השנה הוא כשל מלעשות זאת – סבסטיאן לואב היה מהיר ב-9 שניות לאורך כמעט 3 שעות תחרותיות והפך לצרפתי הראשון מאז דידיה אוריול שניצח את הראלי המפורסם (אוריול עשה זאת ב-1992).
הירבונן חגג את יום הולדתו ה-28 בדיוק ביום הפותח של הראלי. ''המרוץ הזה הוא כולו אומץ. אמונה בדפי הניווט ודיוק. פשוט אין מקום לטעות כאן'', הוא אמר לפני תחילת הסטייג' הראשון. את הסטייג' הזה פתח לואב כמו שהוא אוהב – בניצחון והובלה ראשונית בראלי. הירבונן אמנם נצמד אליו לאורך כל שלושת ימי התחרות, אך לא הצליח לעבור אותו באף נקודת זמן. השניים הציגו זמנים כמעט זהים לאורך רוב קטעי הדירוג של הראלי, כאשר לואב כמעט תמיד נמצא מעט לפני יריבו. בסך-הכל ניצח האלוף הצרפתי ב-15 סטייג'ים מתוך 24, בעוד הירבונן ניצח רק בארבעה. היום האחרון של הראלי היה גם הקצר ביותר – שלושה סטייג'ים בלבד – אך הראשון שבהם היה גם הארוך ביותר בראלי, 23 קילומטרים אורכו. אל הסטייג' הגיעו שני היריבים במרחק של כ-18 שניות אחד מהשני, וסיימו אותו בזמן זהה – 11 דקות ו-11 שניות בדיוק. זו הייתה הפעם השלישית בה השיגו השניים את אותו הזמן בדיוק בסוף השבוע – ללמדנו עד כמה הם שקולים. בסטייג' השני של היום החליט לואב לקחת פחות סיכונים והגיע לפנייה קצת יותר לאט מהדרוש – מה שגרם ליציאה מהקו ואיבוד של כ-6 שניות להירבונן. ''הייתי זהיר מדי, בלמתי מוקדם והאצתי מאוחר. מיד לאחר הטעות חזרתי לקצב הרגיל שלי. אני פשוט לא רגיל לנהוג בזהירות. נהגתי הכי חזק שאפשר בסוף השבוע הזה ורק כך אני יודע לנהוג בדרכים הללו'', הוא אמר בסיום הסטייג'. לאחר סיום הסטייג' האחרון התברר כי הירבונן חתך את ההובלה של לואב ל-9 שניות בלבד, אך זה כמובן לא הספיק. ''הייתי נואש לנצח את המרוץ הזה כי הוא אחד הקשים. ניצחון כאן יותר חשוב לי מסתם נקודות. זה היה קרב קשה עם מיקו בלי זמן להרגע. הוא עשה עבודה נהדרת – נלחמתי על כל שנייה'' אמר לואב עם חגיגות הניצחון. הירבונן, מצידו, נשמע אופטימי למרות האכזבה. ''זה עדיין לא נגמר'' הוא הצהיר, ''אמנם רציתי לנצח מול המעריצים אבל זה לא קרה. אבל העונה עוד ארוכה''. הירבונן, יש לציין, מתגורר ממש בעיר שסביבה מתקיים הראלי, כך שמעריצים בוודאי לא חסרים לו באזור – וגם היכרות עם דרכי העפר שמסביב (מה שמדגיש עוד יותר עד כמה לואב מהיר).

במדרגה השלישית של הפודיום ובהפרש זמנים גדול משני המובילים ניצב כריס אטקינסון המאושר, שנהנה מהעונה הטובה ביותר שלו ב-WRC. רביעי סיים דני סורדו שלא מצליח להתבלט השנה, אך בהחלט מספק לסיטרואן נקודות יצרן חשובות. חמישי סיים הנינג סולברג ואחריו אחיו פטר, עם האימפרזה החדשה.
וכמובן, אין ראלי פינלנד בלי התרסקויות ספקטקולריות. כבר בסטייג' השלישי התרסק נהגה השני של פורד, יארי-מאטי לאטוולה. הוא סטה מעט מהדרך לאחר גבעה קטנה, פגע בצמחייה והתהפך. כתוצאה הוא נפל לתחתית הטבלה ואיבד כל סיכוי להתחרות על הפודיום – בהחלט מכה לא קלה למי שהיה אחד מהפייבוריטים לניצחון. הוא הצליח לנצח בכמה סטייג'ים לאחר שחזר תחת חוקי סופר-ראלי, וסיים לבסוף במקום ה-39 (מתוך כ-90 נהגים שהחלו את הראלי).
שני נהגיה של קבוצת מונצ'י-פורד נאלצו לפרוש גם הם מהתחרות לקראת סופה – בעקבות תאונות. לואי פרז קומפנק, אחד מנהגי הקבוצה שגם שותף בבעלות עליה, הודיע בסיום הראלי על פרישה מעולם ה-WRC. גם ג'יג'י גאלי מקבוצת סטובארט-פורד נאלץ לוותר על הנקודות של המקום השלישי לאחר שנכנס מהר מדי לפנייה והתהפך בסטייג' 16. נהגה השני של סוזוקי, פר-גונאר אנדרסון, התהפך גם הוא באותה נקודה בדיוק והשאיר את הבמה לטוני גרדמייסטר, שהצליח להביא את ה-SX4 שלו בשלום לסיום במקום השמיני.

זהו הניצחון ה-42 במספר של לואב והשישי העונה. הוא ניצב כעת נקודה אחת בלבד מאחורי הירבונן באליפות הנהגים בעוד אטקינסון, סורדו ולאטוולה צמודים אחד לשני אבל הרחק מאחור. בדירוג הקבוצות צמצמה סיטרואן את הפער באופן משמעותי וכעת היא ניצבת 3 נקודות בלבד מאחורי פורד.

דירוג ראלי פינלנד:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 2:54:05.5 (10 נק')
2. מיקו הירבונן (פורד) –9.0+ (8 נק')
3. כריס אטקינסון (סובארו)– 3:17.0+ (6 נק')
4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 3:30.9+ (5 נק')
5. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 3:57.7+ (4 נק')
6. פטר סולברג (סובארו) – 4:04.1+ (3 נק')
7. מאטי ראטאנן (פורד פרטית) – 6:11.1+ (2 נק')
8. טוני גרדמייסטר (סוזוקי))– 8:18.7+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 9 מרוצים:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 67 נק'
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 66 נק'
3. כריס אטקינסון (סובארו) – 37 נק'
4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 35 נק'
5. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 34 נק'
6. פטר סולברג (סובארו)– 23 נק'
7. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 16 נק'
8. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 17 נק'

דירוג קבוצות אחרי 9 מרוצים:
1. פורד – 108 נק'
2. סיטרואן – 105 נק'
3. סובארו – 62 נק'
4. סטובארט-פורד – 45 נק'
5. מונצ'י-פורד – 19 נק'
6. סוזוקי – 12 נק'