הוסקוורנה הוא אחד ממותגי אופנועי השטח הותיקים והמוכרים בעולם. החברה, השוודית במקורה, החלה לפעול עוד ב-1903 ומאז מלחמת העולם השניה התמחתה בדגמי שטח – אנדורו ומוטוקרוס. לאחר תקופה בה היתה כוח שולט במירוצים בתחומים הללו ברמה העולמית בשנות ה-60 וה-70, נקלעה הוסקוורנה לקשיים ונרכשה על-ידי קאגי'בה האיטלקית ב-1987. עליות ומורדות נמשכו, כמו גם הצלחות לסירוגין: בין היתר היתה הוסקוורנה לראשונה שזכתה באליפות מוטוקרוס עולמית עם אופנוע ארבע-פעימות בעידן המודרני (עם ג'קי מרטנס, ב-1993), בתקופה בה הענף נשלט אבסולוטית על-ידי מנועי שתי-פעימות; בכך החלה למעשה הוסקוורנה את המהפכה הדרמטית שהביאה להעלמותם הכמעט מוחלטת של מנועי 2 פעימות מתחום אופנועי השטח. ביולי 2007, לאחר עוד תהפוכות וקשיים (של חברת האם בעיקר) נמכרה הוסקוורנה לב.מ.וו.דן חלוץ על הוסקוורנהההיסטוריה של הוסקוורנה בישראל אינה מזהירה: וותיקי האופנוענים בוודאי זוכרים את האפיזודות קצרות הימים של המותג בארץ בעבר, האחרונה בהם באמצע שנות התשעים. אולם תמיד שירות לקוי ופשיטות רגל של היבואנים הביאו את העניין לסופו המוקדם, זאת למרות שבמירוצי שטח מותירים האופנועים הללו פה-ושם את חותמם עד עצם היום הזה, בין היתר באמצעות יבוא אישי (לא בהכרח מסודר וחוקי...). אבל נראה שהפעם אין מה לחשוש מגורל דומה – בעקבות רכישת הוסקוורנה על ידי ב.מ.וו, עבר רשיון היבוא מידי קבוצת עופר-אבניר (שמעולם לא מימשה אותו) לקמור, יבואני ב.מ.וו, ועכשיו החל היבוא הסדיר של אופנועי המותג לארץ. האופנועים נחשפו במסיבת עיתונאים אתמול בנוכחות מנכ''ל קמור דן חלוץ. בערב נערך אירוע השקה פתוח לציבור.
חמשת הדגמים שייובאו בשלב הראשון מייצגים נאמנה את רוח החברה – ארבעה דגמי אנדורו, החל מ-125 סמ''ק קליל וכלה ב-510 הבריון, ועוד דגם סופרמוטו אחד, ה-SM610. דגמים נוספים נשקלים וייובאו בהתאם לדרישה, ובראשם דגם דו-שימושי ייחודי, עם מנוע 125 סמ''ק דו-פעימתי ומכלולים המעניקים לו יכולת שטח שאמנם אינה משתווה לזו של דגם האנדורו המקצועי, אך עדיפה משמעותית על דגמי ה-125 הדו-שימושיים הנמכרים כרגע בארץ.
נציגי היבואן מבטיחים להלחם במתחרה הראשית, ק.ט.מ, בעזרת שירות ברמה הגבוהה ביותר כמו זה המוענק לאופנועי ב.מ.וו שמייבאת קמור – ותמחור מעט נמוך יותר גם הוא לא מזיק. הדגם הבסיסי שגם צפוי להיות הנמכר ביותר הוא ה-WR125, אשר יוצע בגרסה מוגבלת-הספק של כ-14 כ''ס לבעלי רשיון נהיגה ברמה הבסיסית, A2. אופנועים מסוג זה נהנים ממיסוי מופחת ומכאן המחיר הנמוך. שאר הדגמים כבר יהיו יקרים משמעותית והמחירים יגיעו עד 85,000 ש''ח ל-TE510.