כפי שדיווחנו בעבר, ה-CTS-V, גרסת הביצועים למכונית הסאלון של קאדילק, הגיעה ארצה. היום (שני) הודיעה חברת UMI, יבואנית קאדילק לישראל, על תחילת השיווק של הדגם, ולצד זאת גם על התחלת שיווק הגרסאות המעודכנות-קלות ל-CTS הרגילה ול-ATS.
צילום: מנהל
קאדילק CTS-V היא הבכירה שבגרסאות השרירים של יצרנית הפרמיום האמריקאית. תחת מכסה המנוע שוכן מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר עם מגדש-על, המשמש גם את הקורבט. למרות הנפח המוכר – כמו גם הטכנולוגיה המוכרת (והמיושנת) עם שני שסתומים לצילינדר ותפעול באמצעות מוטות דחיף – מדובר במנוע חדש, לטענת אנשי ג'נרל מוטורס. כך או כך, הנתונים מרשימים: 640 כ"ס (ב-6400 סל"ד) ו-87.1 קג"מ (ב-3600 סל"ד). על העברת הכח לגלגלים האחוריים אחראים תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים ודיפרנציאל מוגבל החלקה מפוקד אלקטרונית. יחידת ההנעה הזו יודעת להאיץ את 1880 הק"ג של מכונית הסאלון האמריקאית הזו מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד, עד למהירות מרבית של 320 קמ"ש.
צילום: מנהל
מפרט האבזור של ה-CTS-V כולל, בין השאר, מושבים חשמליים מבית "ריקארו", לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל "12.3, 13 רמקולים (לעומת 11 רמקולים בגרסאות הבסיס), תצוגה עילית, מערכת חנייה אוטומטית, בלמי "ברמבו" וצמיגי מישלן פיילוט סופר ספורט בחתך 265/35-19 מלפנים ו-295/30-19 מאחור. כמו כן, ישנה מערכת הקלטה לנהיגת מסלול, המתעדת את הישגי הנהג (זמני הקפות, למשל) וגם מצלמת את מסלול הנסיעה, לטובת הפקת לקחים יעילה יותר. עכשיו רק נותר למצוא כאן מסלול...
צילום: מנהל
ולא רק המפרט והביצועים מרשימים ב-CTS-V, אלא גם המחיר. כמו שעשו אנשי קאדילק עם ה-ATS-V עת הושקה לפני כחצי שנה, גם ה-CTS-V זוכה לתמחור נמוך ביחס למכוניות מסוגה – 620,000 שקלים. לשם השוואה, אודי RS6 עולה 1,071,500 שקלים ומציעה מפרט פחות מרשים – 560 כ"ס "בלבד" ו-3.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש; ב.מ.וו M5 עולה 1,052,000 שקלים, מציעה גם כן "רק" 560 כ"ס ואיטית בהרבה בזינוק – 4.4 ש' למאה קמ"ש; מרצדס E63 AMG S היוצאת הייתה היחידה שהציעה ביצועים בקנה מידה דומה לזה של הקאדילק (585 כ"ס, 3.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 300 קמ"ש), אך מחירה עמד על כ-1,200,000 שקל; בכל אופן, גרסת AMG לדגם החדש שהושק בישראל אמש, טרם נחשפה. מכיוון אחר של השוק, גם מרצדס C63 AMG וב.מ.וו M3 עולות יותר מה-CTS-V (כ-100,000 שקל יותר), אך מציעות הרבה פחות סוסים וביצועים.
צילום: מנהל
במקביל הודיעו אנשי UMI גם על עדכון דגמי ה-CTS ה"רגילים" וה-ATS הקטנה יותר. בשני המקרים, עיקר העדכון הוא החלפת תיבת ההילוכים האוטומטית – כעת מצוידים שני הדגמים בתיבת שמונה הילוכים, במקום שישה הילוכים כבעבר. בשני המקרים המנוע נותר ללא שינוי – 2.0 ליטר טורבו עם 272 כ"ס. התיבה החדשה משפרת את הביצועים – התאוצה למאה תארך 5.8 שניות ב-ATS (לעומת 6.1 שניות עד היום) ו-5.9 שניות ב-CTS (לעומת 6.1 שניות עד היום). כמו כן, שני הדגמים יצוידו מעתה, כסטנדרט, במערכת "עצור-וסע" ובממשק CarPlay של אפל, לצד מערכות בטיחות אקטיביות חדשות – ניטור שטחים "מתים" והתרעה על תנועה חוצה מאחור. מחירי שני הדגמים נותרו כשהיו – קאדילק ATS מ-260,000 שקלים, וקאדילק CTS מ-330,000 שקלים.
צילום: מנהל