1.97 שניות. שנייה אחת ו-97 מאיות. זה כל הזמן שנדרש למכונית העל החדשה של רימאק (Rimac) להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש. 12 שניות - זה הזמן שנדרש להונדה ג'אז להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש. וזה גם הזמן שנדרש לרימאק החדשה להאיץ מעמידה ל-300 קמ"ש.

כוח חשמלי מתפרץ: מכונית על חדשה לרימאק


בתערוכת ז'נבה שנערכת בימים אלה, יצרנית הרכב הצעירה יחסית מקרואטיה (הוקמה רק לפני תשע שנים), חשפה את הסי_טו (C_Two), מכונית על שנייה המונעת באמצעות מנוע חשמלי. ליתר דיוק, יש לה ארבעה מנועים - אחד לכל גלגל - ולא פחות מרשים, ארבע תיבות הילוכים.

למנועים האחוריים משודכת תיבת שני הילוכים ולקדמיים הילוך בודד. יחד ארבעת המנועים וארבע התיבות יוצרים הנעה כפולה נשלטת אלקטרונית.

כוח חשמלי מתפרץ: מכונית על חדשה לרימאק


ההספק המרבי של הסי_טו עומד על 1,914 כ"ס, ולא פחות מרשים המומנט - בהילוך ראשון זה עומד על 1,737 קג"מ, בשני על 838 קג"מ. כן, כמעט פי שמונה מבדגם הסדרתי בעל המומנט הגבוה ביותר של מרצדס-AMG.

בסיוע מצבר ליתיום מגנזיום ניקל, עם קיבולת של 120 קילו-וואט שעה, רימאק סי_טו יכולה לנסוע עד 650 ק"מ בין טעינות (שאורכות חצי שעה ל-80% באמצעות שקע טעינה). זאת, כמובן אם לא תנצלו כל הזמן את מלוא הביצועים.

המהירות המרבית, אגב, עומדת על 412 קמ"ש - טוב גם ביחס למכונית על מונעות בבנזין.

כוח חשמלי מתפרץ: מכונית על חדשה לרימאק


הסי_טו היא לא מכונית תצוגה. עשירים (מאוד) יוכלו לנהוג בה לקראת סוף שנה הבאה, ולהזמין אחת כבר כעת - וכדאי שימהרו, כי רק 150 יחידות מתוכננות לייצור.