דור שלישי לרכב הפנאי הגדול של מרצדס, ה-GLS, נחשף בתערוכת ניו יורק. הרכב, שנקרא עד 2015 בשם GL, ממוצב כספינת הדגל לשטח של היצרנית. בהתאם, הוא מאובזר במיטב טכנולוגיות הבטיחות והנוחות של מרצדס.

למרות עיצוב דומה לקודמו, הדגם החדש גדול משמעותית - עם תוספת של שמונה ס"מ לאורך (כעת 521), שניים לרוחב (196 ס"מ) ושישה לבסיס הגלגלים - 313.5 ס"מ. הצמיחה במידות שיפרה את המרווח, שלטענת מרצדס יספיק לנוסעים בגובה עד 1.94 מטר אפילו בשורת המושבים השלישית. מרצדס גם מבטיחה שיפור משמעותי ליעילות האווירודינמית, שיביא להפחתת תצרוכת הדלק במיוחד במהירויות גבוהות.

לכך יסייעו גם יחידות כוח חדשות עם סיוע חשמלי מתון - מנוע חשמלי עם 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ יקל על מנוע הבנזין ביציאה מהמקום עד לכניסת המגדש ויאפשר כיבויו לזמן ממושך יותר בשיוט ובעצירה. מערכת הכלאיים החדשה, שמבוססת על מערכת חשמל 48 וולט, תוצע ב-GLS 450 (שישה צילינדרים בטור, 3.0 ליטר ו-367 כ"ס) וב-GLS 580 (שמונה צילינדרים ב-V, הספק מרבי של 489 כ"ס). נתוני ביצועים לא פורסמו.

מרצדס מציגה לימוזינת שטח, בישראל השנה


מרצדס תציע גם גרסאות דיזל (GLS 350d ו-GLS 400d), שתיהן עם מנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר ו-286 או 330 כ"ס. תיבת ההילוכים בכל הגרסאות אוטומטית עם תשעה יחסי העברה וההנעה כפולה.

מרצדס מציגה לימוזינת שטח, בישראל השנה


ה-GLS החדש מצויד במתלי אוויר מתכווננים, כולל מצב להעמסה קלה של מטען (הנמכה של חמישה ס"מ המתלים האחוריים). לראשונה יוצע גם "מצב שטיפה": בלחיצת כפתור יתקפלו מראות הצד, ייסגרו החלונות (כולל חלון הגג), מצלמות החנייה הקדמיות יופעלו ומערכת האיוורור תעבור למצב סירקולציה. מצב השטיפה יבטל את עצמו ויחזיר את הרכב להגדרות הקודמות אוטומטית ברגע שהרכב עבר מהירות של 20 קמ"ש.



מלבד זאת, מרצדס תציע שורה ארוכה מאוד של מערכות בטיחות ונוחות. בין היתר ישנן בלימת חירום אוטונומית, סיוע שמירת נתיב, סיוע רוחות צד, סיוע נגרר, בקרת שיוט אדפטיבית, סייעת MBUX איתה ניתן לתקשר בפקודות קוליות בשפה טבעית, מושבים מחוממים בשלוש השורות, בקרת אקלים עם חמישה אזורים ועוד.

מרצדס מציגה לימוזינת שטח, בישראל השנה


שיווק מרצדס GLS החדש צפוי להתחיל בישראל ברבעון השלישי של 2019, כך נמסר ל"אוטו" מחברת כלמוביל, יבואנית המותג.