אחרי רבעון ראשון של ירידות במסירות, שוק הרכב הישראלי התאושש באפריל ועבר לעלייה שנתית של כאחוז, כך עולה מנתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב. בחודש הרביעי של השנה נמסרו 22,751 מכוניות ללקוחות, זינוק של 17% בהשוואה לאפריל 2018.

וכך, למרות שהשוק לא הצליח לשחזר את חגיגת המסירות של מרץ (כ-30 אלף מכוניות) שנבעה מרצון להקדים רישום מכוניות לפני עליית המס ב-1 באפריל, התמונה השנתית נראית כעת מעט יותר ורודה. שיפור נרשם גם ברמת היצרניות, שם יונדאי עדיין מובילה עם 18,569 יחידות בינואר-אפריל, למרות שבחודש הרביעי הסתפקה ב-2,959 יחידות ובמקום השלישי - אחרי טויוטה (3,828 יחידות) וקיה (3,296).

מיצובישי רושמת את העלייה המרשימה ביותר השנה (31%), בעוד מאזדה, ניסאן, סוזוקי ורנו נהנו משיפור באחוז הירידה השנתית. מאזדה למשל עברה מירידה של יותר מ-12% במרץ לשישה בלבד באפריל, ניסאן שיפרה מ-28%- לירידה של 16% וסוזוקי ורנו שיפרו כל אחת את מצבן בשישה אחוזים.

מהפך בשוק הרכב הישראלי: עלייה במסירות


במקום העשירי ניטש קרב צמוד, עם יתרון של שתי מכוניות בלבד לסיאט על המקום ה-11, פיג'ו. שברולט שבמקום ה-12 מפגרת אחרי סיאט ב-23 מכוניות בלבד.

מהפך בשוק הרכב הישראלי: עלייה במסירות


יוקרה - קרב צמוד
בהמשך למגמה השנתית, הקרב בצמרת היוקרה מוסיף להיות בין מרצדס לאודי, כאשר זו הראשונה מובילה בדירוג הכולל, אך ממוקמת שנייה בפער של 39 מכוניות אחרי יריבתה בניכוי חטיבת המסחריות. באפריל מותג היוקרה הגדול ביותר היה ב.מ.וו עם 314 יחידות, לפני אודי (244) ומרצדס (235 כולל 32 מסחריות).

מהפך בשוק הרכב הישראלי: עלייה במסירות


את הצמיחה המרשימה ביותר השנה רושמת לקסוס (34%), אחריה וולוו עם גידול של 16%. שלושת מותגי היוקרה הגדולים סובלים מירידות: מרצדס ב-25%, אודי ב-30% וב.מ.וו ב-9%.