לקסוס חושבת רחוק. יצרנית מכוניות היוקרה היפנית חשפה מכונית תצוגה הצופה לסוף העשור הבא, לקראת שנות ה-30 של המאה ה-21. ולמרות שהיא לא מיועדת לייצור, היא כן נועדה כמפגן טכנולוגי והצהרת כוונות לקראת תחילת עידן החשמליות בלקסוס.

כן, יצרנית היוקרה אמנם הייתה מהראשונות בעולם להציע מבחר דגמי כלאיים (בנזין-חשמל), אך כיום היא מהאחרונות שעדיין לא מציעה אפילו גרסת כלאיים נטענת משקע, ובטח שלא חשמלית מלאה.

אז זה עומד להשתנות - כבר בנובמבר הקרוב בתערוכת לוס אנג'לס לקסוס תציג חשמלית מבוססת מצברים סדרתית, שתתבסס על דגם קיים. בתחילת העשור הבא תוצע מכונית חשמלית ייעודית על בסיס פלטפורמה חדשה, וגם מכונית כלאיים נטענת משקע. עד 2025 ביצרנית מבטיחים לחשמל (עם או בלי סיוע מנוע בנזין) את כל הדגמים.



נחזור למכונית התצוגה. זו שמכונה "LF-30 אלקטריפייד - שילוב של "Electrified", מחושמלת, ושל הקיצור Lexus Future 30 המסמל את דגמי התצוגה של המותג ואת השנה אליו צופה הדגם. לא שיש תוכניות לייצור, כאמור.

לקסוס מפגינה חדשנות טכנולוגיה לקראת עתיד חשמלי


מדובר מכונית גדולה למדי - אורכה 509 ס"מ, רוחבה כמעט 200, גובהה 160 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 320 ס"מ, מידות המקבילות למכונית פאר מודרנית. למרות זאת יש לה רק שתי דלתות צד (כנפי שחף), ומבנה שמזכיר קרוסאובר-קופה אופנתי. לאווירת התצוגה תורם גם גג זכוכית ענקי שמזכיר חופת מטוס.

לקסוס מפגינה חדשנות טכנולוגיה לקראת עתיד חשמלי


ה-LF-30 אלקטריפייד מצוידת בכל שמות הטכנולוגיה הכי אופנתיים: בינה מלאכותית לזיהוי פקודות קוליות לפי הקול הייחודי של הנהג והנוסעים, שלל אפשרויות התאמה, מציאות רבודה להצגת סרטונים ומידע על השמשות וכמובן יכולת נסיעה אוטונומית מלאה. אף אחת מהמערכות הללו אינן קרובות לייצור לפי שעה.

לקסוס מפגינה חדשנות טכנולוגיה לקראת עתיד חשמלי


למכונית התצוגה מנוע חשמלי הנתמך במצברי 110 קילוואט-שעה (קוט"ש) מרשימים. הוא מספק 544 כ"ס ו-71.3 קג"מ, מספיק כדי להאיץ את הרכב הכבד (2,400 ק"ג) מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות ולמהירות מרבית של 200 קמ"ש. טווח הנסיעה התיאורטי עומד על 500 ק"מ לפי תקן WLTP.

לקסוס מפגינה חדשנות טכנולוגיה לקראת עתיד חשמלי


ל-LF-30 אפשרות לטעינה מעמדה מהירה של עד 150 קילוואט. בנוסף, היא מצוידת ביכולת טעינה אלחוטית - בדומה לטלפון חכם. מערכת זו כבר זמינה בייצור במספר מועט מאוד של דגמים חשמליים או היברידיים, הבולט שבהם ב.מ.וו סדרה 5.