אסטון מרטין חשפה את אחת המכוניות הקיצוניות ומלהיבות שלה בשנים האחרונות - ה-V12 ספידסטר. המכונית, שמבוססת על רכיבים מה-DBS סופרלג'רה והוונטאג', מציעה מרכב פתוח לחלוטין, ללא גג או שמשות, לטובת חווית נהיגה מוחלטת.

ה-V12 ספידסטר תוצע במהדורה מוגבלת של 88 יחידות בלבד, הראשונות יימסרו ללקוחות ברבעון הראשון של שנה הבאה תמורת החל מ-765 אלף פאונד כולל מסים בבריטניה, סכום שמתורגם בערך לשישה מיליון שקלים בישראל כולל מסים.

תמורת הסכום הדימיוני הזה תקבלו מרכב בעיצוב ייחודי עם שני מושבים, מנוע קדמי-מרכזי עם 12 צילינדרים וצמד מגדשי טורבו, 700 כ"ס ו-76.7 קג"מ. הכוח עובר לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל מוגבל החלקה, ומספק ביצועים מרשימים: 3.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 300 קמ"ש.



ל-V12 ספידסטר חישוקי "21 עם בורג נעילה מרכזי, בלמים קרמיים ענקיים מלפנים (410 מ"מ) ומאחור (360 מ"מ) ומתלים אדפטיביים עם שלושה מצבי קשיחות. במקום תא כפפות יש תיק עור נשלף ומקום למזוודות תמצאו מתחת לבליטות שמאחורי ראשי הנהג והנוסע.

אסטון מרטין בלי גג ושמשה קדמית: החל מ-6 מיליון שקל
צילום: אסטון מרטין

המכונית, שנחשפה במקום תערוכת ז'נבה שבוטלה במטה אסטון מרטין בגיידון, הוצגה במפרט עיצוב בהשראת מטוס בואינג F/A-18. מפרט זה יהיה זמין גם לרכישה, וכולל מרכב כסוף ותא נוסעים משולב עור, סיבי פחמן, אלומיניום, כרום וגומי מודפס במדפסת תלת-ממד. תמורת החל משישה מיליון שקלים, תוכלו כמובן גם לבחור בכל עיצוב ואבזור שתחפצו.

אסטון מרטין בלי גג ושמשה קדמית: החל מ-6 מיליון שקל
צילום: אסטון מרטין

אסטון מרטין בלי גג ושמשה קדמית: החל מ-6 מיליון שקל
צילום: אסטון מרטין