איחוד הקונצרן הצרפתי PSA (פיג'ו ומותגיה) ומתחרו האיטלקי-אמריקאי FCA (פיאט קרייזלר ומותגיהן) עשוי להידחות ואף לשנות את אופיו. סוכנות הידיעות רויטרס חושפת כי האיחוד האירופי הביע חששות לגבי ההסכם, שאמור לייצר קונצרן רכב ענקי בשווי 50 מיליארד דולר, שיהיה מיצרני הרכב הגדולים בעולם.

על-פי מקורות בגוף המפקח על התחרות העסקית באיחוד האירופי, חוקרים הביעו חשש שנתח השוק של הקונצרן המשולב בתחם המסחריות הקטנות יהיה גדול ויצור יתרון לא הוגן ל-FCA-PSA בתחום. את ההסגות בנוגע להסכם המוצע העבירו חוקרי האיחוד לקונצרנים בשבוע שעבר ואלו נדרשים כעת להשיב כיצד יפתרו את הבעיות - מה שעשוי לדחות את המיזוג או אף לייצר בו שינויים.

אם הקונצרנים לא יגיבו בימים הקרובים לטענות, האיחוד האירופי יפתח בחקירה מקיפה של ההסכם שצפויה לארוך לפחות ארבעה חודשים. באיחוד קבעו את ה-17 ביוני כתאריך האחרון לסגירת התיק בנושא, או לחלופין לפתיחת חקירה מקיפה. 

האם מיזוג פיג'ו ופיאט קרייזלר בסכנה?
צילום: FCA, PSA

מיזוג הקונצרנים צפוי ליצור את יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם. באיחוד האירופי, PSA ו-FCA סירבו להגיב לפרסום.

יצרניות הרכב פיאט קרייזלר ו-PSA מייצרות כיום במיזם משותף (50-50) כלי רכב מסחריים בסבל, איטליה. זו מרכז הייצור הגדול בתחום המסחריות באירופה - בתקופה שלפני מגפת הקורונה, מדי יום יורדו מפסי הייצור בו 1,200 מסחריות בגדלים שונים.

לפי נתוני התאחדות יצרניות הרכב האירופאיות, שתי היצרניות ייצרו 755 אלף מסחריות אשתקד - נתח שוק של 34%. בכך הן מובילות בפער נכבד על הבאות בתור - רנו ופורד עם כ-16% מהשוק כל אחת, פולקסווגן עם 12% ודיימלר (מרצדס) עם 10%.