קיה חשפה היום (ג') את הדור החמישי של קיה ספורטאז', רכב הפנאי הקומפקטי שלה (C-SUV). הדור הראשון, שהיה רכב שטח של ממש, הוצג בשנת 1993. הדור השני, שנחשף בשנת 2004, כבר חלק רצפה ומכלולים עם יונדאי טוסון. את שמו בישראל עשה ספורטאז' בדור השלישי שלו (2010) שהוצע בהמשך גם בגרסת 1.6 ליטר במחיר דומה לזה של משפחתית קומפקטית. הדור הרביעי נחשף ב-2016 והיה לאחד מכלי הרכב הנמכרים בישראל.

קיה ספורטאז' 2021 החדש נחשף רשמית
צילום: קיה

חוץ, פנים
עיצובו החיצוני של ספורטאז' שונה לגמרי מזה של הדור היוצא, מיישר קו עם דגמי קיה העכשוויים דוגמת EV6 (בעיקר מאחור) ואופטימה (יחידות תאורה מלפנים). החזית החדשה מעניקה לרכב נוכחות בולטת בזכות סבכת "אף טיגריס" גדולה ומרשימה ויחידות תאורה הכוללות פסי לד-יום בצורת בומרנג שמצאו את דרכן לשפת העיצוב העדכנית של קיה. 

בצד הרכב, בולטים משטחים מפוסלים, גג המשתפל מעט בחלקו האחורי, כתפיים רחבות, חישוקים קלים בעיצוב חדש וקורה C חצי מושחרת. מאחור בולטות יחידות התאורה וסיומת ייחודית לדלת תא המטען, דוגמתן ראינו כבר ב-EV6 החשמלי. בנוסף, ספורטאז' יוצע גם עם חבילת 'X-ליין' הנבדלת בפגושים שונים, חישוקים בעיצוב ייחודי ופסי הטענה בולטים יותר ליצירת מראה קשוח יותר.

קיה ספורטאז' 2021 החדש נחשף רשמית
צילום: קיה

גם בסביבת הנהג קיה ביצעה מהפיכה של ממש. במקום המופע התכליתי בדור היוצא, ספורטאז' החדש מציג סביבת נהג עדכנית ומודרנית וגם זו חולקת מרכיבי עיצוב עם EV6 החשמלית. לוח המחוונים המוקרן  ומסך המולטימדיה מעוצבים כיחידה אחת הפונה כלפי הנהג. פתחי המיזוג המעוצבים מוכרים לנו מסורנטו הגדול, ובקונסולה המרכזית הנאה פקד ההילוכים העגול החדש של קיה.

קיה ספורטאז' 2021 החדש נחשף רשמית
צילום: קיה

אין טכני, מתי בישראל
בקיה חושפים בשלב זה את עיצובו של ספורטאז' החדש, אך לא פרסמו את המפרט הטכני, כולל ממדים, מנועים וכו'. נציין כי ספורטאז' החדש חולק אותו בסיס עם טוסון החדש ששיווקו בישראל החל לא מכבר. סביר להניח כי ספורטאז' יוצע עם מגוון דומה של יחידות הנעה מסדרת 'סמארטסטרים' של הקבוצה – החל ב-2.0 ליטר אטמוספרי (155 כ"ס), דרך טורבו-בנזין 1.6 ל' (150 או 180 כ"ס) ועד ליחידת הנעה טורבו-היברידית (230 כ"ס). 

מטלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל, נמסר כי ספורטאז' החדש צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2022.

קיה ספורטאז' 2021 החדש נחשף רשמית
צילום: קיה